نوکیا اعلام کرد که برنامه‌ای برای تولید تلفن همراه هوشمند ندارد و تمام اخبار درج شده در این باره شایعه هستند

نوکیا تلفن همراه هوشمند نخواهد ساخت

نوکیا: یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در جهان

بازگشت 16 میلیارد دلاری نوکیا

شرکت نوکیا با خرید شرکت آلکاتل به قیمت 16 میلیارد دلار، به زودی به یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات و خدمات مخابراتی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۸۶۸۴
بازگشت 16 میلیارد دلاری نوکیا

جام جم کلیک: کمی بیشتر از یک دهه پیش بود که از هر کسی که نام یک تلفن همراه معتبر را می‌پرسیدیم با پاسخ نوکیا روبرو می‌شدیم، این شرکت بهترین تلفن‌های همراه هوشمند را تولید می‌کرد و در رده جهانی نیز سال‌های متوالی به عنوان با ارزش‌ترین نشان تجاری جهان شناخته می‌شد ولی دنیای تلفن‌های همراه تغییر کرد، شرکت‌ها به سوی هوشمند شدن تمایل نشان دادند ولی نوکیا بسیار دیر از سیمبین دل کند و در این راه از اندروید و iOS عقب ماند و تا حدی در منجلاب فرو رفت که سرانجام مایکروسافت شاخه ساخت تلفن‌های همراه این شرکت را خریداری کرد تا بسیاری از ما با این برند خداحافظی کنیم، ولی نوکیا با تمام قوا بازگشته است.

البته این بازگشت به معنای تولید مجدد تلفن‌های همراه نیست بلکه قرار است تا نوکیا به تولیدکننده خدمات و تجهیزات مخابراتی تبدیل شود. این شرکت با قراردادی نجومی اقدام به خرید شرکت بزرگ آلکاتل کرده است که البته هنوز این قرارداد به رسمیت نرسیده است ولی به احتمال فراوان این قرارداد با رقم بسیار بالایی که برابر با 16.6 میلیارد دلار است، به انجام خواهد رسید.

در این میان و با توجه به وجود محصولات آلکاتل با سیستم‌ عامل اندروید در بازار جهانی شبهاتی درباره ورود مجدد نوکیا به بازار تلفن‌های همراه هوشمند به وجود می‌آید که با کمی بررسی می‌توان به کذب بودن آن‌ها پی برد زیرا تلفن‌های همراه هوشمندی که با نام آلکاتل به بازار روانه شده‌اند، با همکاری با شرکت چینی TCL تولید می‌شدند و چندی پیش TCL تمام مالکیت این خطوط را خریداری کرد و به همین دلیل نیز خرید آلکاتل تنها نوکیا را به بسترهایی مانند عرضه اینترنت 5G و حسگرهای دقیق رهنمون خواهد شد.

در پایان نیز ذکر دو نکته می‌تواند برای شما جالب باشد، نخست این که نوکیا شاخه ویندوزفون خود را با 8 میلیارد دلار به مایکروسافت فروخت و دوم اینکه بخشی از آلکاتل که به زودی تحت مالکیت نوکیا در خواهد آمد، لابراتوارهای بل است که توسط الکساندر گراهام بل در سال 1880 میلادی تاسیس شده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها