کارشناسان می‌گویند حدود پنج هزار هکر در جهان می‌توانند حملات مخرب در ابعادی به اندازه حمله هکری به شرکت سونی را سازماندهی کنند و اکثر شرکت‌ها در برابر این حملات آسیب پذیرند.
کد خبر: ۷۸۷۸۹۴
هزاران هکر در جهان قادر به تخریب گسترده اینترنت هستند

به گزارش جام جم کلیک: جان میلر معاون شرکت امنیتی Cylance در کالیفرنیای آمریکا معتقد است موانع اندکی وجود دارند که با استفاده از آنها بتوان جلوی چنین حملاتی را گرفت و خرابکاری‌هایی از این دست که به شرکت‌های چندملیتی بسیار بزرگ جهان لطمه وارد می‌کند نیاز به حملات آن چنان پیچیده‌ای هم ندارد.

وی که با برنامه خبری 60 دقیقه شبکه سی بی اس آمریکا سخن می‌گفت، در مورد تبعات اجرای چنین حملاتی به شدت هشدار داد.

در نوامبر گذشته حمله بی سابقه هکری به سونی پیکچرز باعث بازگشت این شرکت به 50 سال پیش و توقف کامل استفاده از گوشی هوشمند، رایانه و اینترنت در این شرکت و بازگشت به عصر کاغذ و خودکار شد. هکرها توانستند فیلم های سینمایی ساخت سونی، میلیون ها سند و قرارداد اداری و اطلاعات خصوصی کارکنان و هنرمندان و بازیگران طرف قرارداد با سونی و جزییات ارتباطات و مکالمات آنها را هم سرقت کنند.

حمله مذکور که ابتدا به کره شمالی نسبت داده شد و بعدها مشخص شد با همکاری یکی از کارمندان سابق سونی انجام شده و از روسیه و چند کشور دیگر مدیریت شده، ثابت کرد که حملات سایبری می تواند کسب و کار یک موسسه تجاری را به طور کامل متوقف کند.

جان میلر پیش بینی کرد که میزان این حملات افزایش می یابد و شرکت های بیشتری از آن متضرر خواهند شد. وی در مورد تعمیق این خرابکاری ها هم هشدار داد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها