یک تیم متخصص در گوگل به تحقیق درباره باتری گمارده شده‌اند

گوگل به دنبال ایجاد تحول در باتری‌ها

شرکت گوگل در بخشی از پروژه آزمایشگاه ایکس خود تعداد 4 متخصص برجسته را به ماموریت ویژه انجام تحقیقات برای یافتن راهکاری برای تولید باتری‌های جدید و نیرومند و امن منصوب کرده است.
کد خبر: ۷۸۷۷۵۳
گوگل به دنبال ایجاد تحول در باتری‌ها

جام جم کلیک: همان‌طور که پیش از این نیز بارها درباره این موضوع مطالبی را خوانده‌اید، باتری‌های دستگاه‌های همراه به اندازه‌ای بیش از یک دهه از فناوری‌های دیگر در ابزارهای همراه، عقب‌تر هستند. در این میان بسیاری از شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی سعی در تغییر این ساختار داشته‌اند ولی در این راه همواره مشکلات بزرگی موجب شده است تا همچنان باتری‌های یون لیتیومی در بازار مصرف‌ امروزی به‌عنوان برتری گزینه‌های استفاده در رده تجاری شناخته شوند. باتری‌های ساخته شده یا آتش می‌گیرند، یا بسیار هزینه‌بر هستند و یا ایستایی کامل ندارند و این تلاش همچنان ادامه دارد.

در میان تمامی این تلاش‌ها، شرکت‌هایی مانند گوگل از کوشش دست برنداشته‌اند و این غول فناوری در چهارچوب پروژه بزرگی به نام پروژه آزمایشگاه‌های ایکس گوگل تصمیم به ایجاد تحول در دنیای باتری‌ها گرفته است. شرکت گوگل در بخش تحقیقات باتری خود با انتصاب چهار فرد متخصص در زمینه تولید صنعتی باتری به دنبال ایجاد شرایط بهینه برای استفاده ازمواد دیگر به جای فناوری‌های امروزی است.

در این تیم تحقیقاتی، سرپرستی پروژه بر عهده یک متخصص هندی به نام رامش باردواج است که در زمینه باتری به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نام‌های جهان شناخته می‌شود و مسلما برنامه‌های ویژه‌ای برای توفیق این تیم خواهد داشت. این فرد از سال 2012 درحال آزمایش موادی جدید است تا بتواند به واسطه آن‌ها ساختار باتری‌ها را از مواد مایع قابل اشتعال (که در باتری‌های فعلی به کرات مشاهده می‌شوند) عاری کند و در همین راستا نیز مواد مختلفی را برای این امر در نظر گرفته است.

شایان ذکر است که آزمایشگاه‌های ایکس گوگل، پروژه‌هایی مانند عینک گوگل و لنز هوشمند چشمی را ساخته است که مورد دوم نیاز مبرمی به یک باتری ویژه و امن دارد. برای بهره‌برداری از این پروژه هنوز زمان خاصی مشخص نشده است ولی به‌نظر می‌رسد که تیم مسئول این تحقیقات در حال پیشرفت هستند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها