اسنپ چت اولین گزارش شفافیت خود را در روز پنج شنبه منتشر کرد که بر اساس آن در یک بازه زمانی چهار ماهه صدها درخواست دولتی برای دریافت اطلاعات کاربران ارائه شده است.
کد خبر: ۷۸۴۷۷۵
رکورددار درخواست اطلاعات کاربران اسنپ چت

به گزارش جام جم کلیک: داده های منتشر شده مربوط به بازه زمانی اول نوامبر سال 2014 تا 28 فوریه سال 2015 است و این در حالی است که اکثر شرکت ها گزارش های خود را در بازه های زمانی شش ماهه منتشر می کنند، اما اسنپ چت ترجیح داده برای انتشار اولین گزارش خود تنها چهار ماه صبر کند.

آمریکا درصدر فهرست کشورهای درخواست کننده اطلاعات کاربران این برنامه همراه قرار داشته و 375 درخواست به این منظور ارائه کرده است. 172 درخواست برای جستجوی داده‌ها بر مبنای حکم قضایی بوده و 159 درخواست در قالب احضاریه ارائه شده است. اسنپ چت می گوید که اکثر درخواست ها را رد کرده و البته درخواستی برای استراق سمع کاربران دریافت نکرده است.

از جمله دیگر کشورهایی که به دنبال دریافت اطلاعات کاربران این برنامه بوده اند می توان به انگلیس، فرانسه، نروژ، کانادا و ... اشاره کرد.

اسنپ چت یک برنامه ارسال دریافت تصاویر مخصوص گوشی و تبلت می‌باشد که توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد ابداع شده است. با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه نمایند. پس از آن می‌توانند آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً "Snaps" نامیده می‌شوند. کاربران می‌توانند یک محدوده زمانی حداکثر 10 ثانیه‌ای را مشخص نمایند که فقط در طی آن، دریافت کنندگان می‌توانند تصاویر را مشاهده کنند. پس از به پایان رسیدن این محدوده زمانی، این تصاویر از دید دریافت کنندگان مخفی شده و از سرورهای اسنپ چت نیز حذف می‌شوند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها