شرکت سامسونگ هسته پردازشی نسل آینده ‌همراه‌های رقیب خود را تامین خواهد کرد

سامسونگ تنها سازنده پردازنده آیفون 7

شرکت سامسونگ در ظاهر مهم‌ترین رقیب اپل است ولی این رقابت موجب نشده است تا فرصت همکاری با اپل را از دست بدهد، و به‌تازگی اعلام شده است که تنها تولید کننده پردازنده‌های آیفون 7، شرکت سامسونگ خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۳۹۰۸
سامسونگ تنها سازنده پردازنده آیفون 7

جام جم کلیک: اگر بخواهید دقیق‌ترین نگاه را به بازار تلفن‌های همراه هوشمند داشته باشید، می‌توانید دریابید که رقابتی که در میان طرفداران برند‌های مختلف وجود دارد را نمی‌توان در سطوح مدیریتی مشاهده کرد و شرکت‌های بزرگ، در حین رقابت کردن با یکدیگر، به دنبال روشی هستند تا بتوانند به درآمد بیشتری برسند، حتی اگر این روش شامل شراکت با رقیب مستقیم این شرکت باشد.

نمونه بارز این موضوع را می‌توان در ماجرای دو شرکت اپل و سامسونگ مشاهده کرد. برای درک بزرگی این دو شرکت کافی است که تصور کنید دنیای تلفن‌های همراه، بدون وجود این شرکت به چه شکل خواهد بود. این دو شرکت به‌عنوان مهم‌ترین نام‌های رقیب در این رده محسوب می‌شوند ولی در پشت پرده این رقابت، شراکت با یکدیگر را آغاز کرده‌اند.

شرکت اپل برای نسل آینده تلفن‌های همراه هوشمند خود یعنی آیفون از پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت سامسونگ استفاده خواهد کرد. پردازنده‌های نسل آینده آیفون که A9 نام دارد، پس از سال‌ها به همکاری اپل با شرکت تایوانی TSMC پایان خواهد داد. به این ترتیب سامسونگ نیز از محصولات اپل درآمد خواهد داشت.

میزان درآمد سامسونگ از این قرارداد به‌صورت دقیق مشخص نشده است ولی براساس پیش‌بینی‌های بلومبرگ، مبلغ این قرارداد برابر با 914 میلیون دلار خواهد بود که رقم بسیار بالایی برای سامسونگ خواهد بود. شایان ذکر است که سامسونگ پس از برخورد با مشکلاتی در استفاده از پردازنده‌های شرکت کوالکام تصمیم گرفت تا برای استفاده در همراه‌های هوشمند خود دوباره خط تولید پردازنده‌های خود را راه‌اندازی نماید و این امر به‌تدریج موجب شد تا این قرارداد تاریخی بین سامسونگ و اپل منعقد گردد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها