رستوران های چینی‌ از جمله رستوران‌هایی هستند که در سرتاسر دنیا شعبه دارند و انواع و اقسام غذا با رنگ‌ و بوهای مختلف را برای مصرف کنندگان سرو می‌کنند. جدا از خوش طعم بودن این غذاها اطمینان از سلامت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۷۸۳۴۴۲
چگونه از سلامت روغن استفاده شده در غذا مطمئن شوید؟

جام جم کلیک: این امر نیز در گرو آگاهی‌ از استفاده روغن مرغوب در غذا است که متاسفانه برخی از رستوران ها آن‌را رعایت نمی‌کنند و از روغن‌های نامرغوب و یا روغن‌های چندبار مصرف شده مجدداً استفاده می‌کنند.

استفاده از روغن gutter که نوعی روغن بازیافت شده است، بدترین نوع روغن است که استفاده از آن در بین برخی رستوران‌ها مرسوم است. در حقیقت راه و روشی‌ وجود ندارد تا از سلامت غذا مطمئن شد اما یک شرکت چینی‌ به نام baidu، چوب‌هایی با نام chopstick ساخته است که با استفاده از آن می‌توان از وضعیت روغن موجود در غذا مطمئن شد.

با تماس این چوب‌ها با غذا، اگر روغن غذا سالم باشد، چراغ آبی رنگ در بالای آن روشن می‌شود و در غیر این صورت چراغ قرمز رنگ به معنی‌ سالم نبودن روغن غذا نشان داده می‌شود. با استفاده از نرم‌افزار طراحی شده برای تلفن‌های همراه می‌توان از سایر ترکیبات غذا آگاه شد و میزان آنها را اندازه‌گیری کرد. به گفته شرکت طراح این گجت، با ساخت این وسیله، خط قرمزی برای رستوران‌ها در مصرف روغن نامناسب رسم می‌شود.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
۰
۰
البته این قاشق در ایران كاربردی نداره چون همه رستورانهای ایرانی از روغن سالم استفاده میكنند!
اعتماد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
۰
۰
خبر بسیار مهمی است ، اگر انرا در رستورانهای خودمان بكار ببریم ٩٥٪ قرمز را نشان می دهد!!

نیازمندی ها