یوتیوب مجهز به ساختار پخش فیلم‌هایی با کیفیتی باورنکردنی شده است

پخش فایل‌های اولترا اچ‌دی در یوتیوب

یوتیوب به‌تازگی در حال اجرای پخش آزمایشی ویدیوهایی با کیفیت اولترا اچ‌دی و نرخ فریم 60 فریم برثانیه‌ است که این امر به منزله بالاترین کیفیت تصویر در قالب استریم ویدیویی خواهد بود.
کد خبر: ۷۸۳۰۲۵
پخش فایل‌های اولترا اچ‌دی در یوتیوب

جام جم کلیک: شرکت گوگل در رده‌های مختلف خود با نوآوری‌های گاه و بیگاه خود به‌شدت کاربران را غافلگیر می‌کند، در این میان به‌نظر می‌رسد که این شرکت در بخش کنترل وب‌سایت یوتیوب، تمرکزی بسیار ویژه را به بهبود خدمات اختصاص داده است، ابتدا خبر سیستم‌ بازی‌های کامپیوتری آنلاین بر روی این وب‌سایت به گوش رسید امروز نیز در یوتیوب سیستم پخشی جدید و باورنکردنی را به‌صورت آزمایشی آغاز کرد.

در سال گذشته میلادی بود که یوتیوب امکان پخش ویدیوها با نرخ فریم 60 فریم برثانیه را به امکانات خود افزود و در ماه فوریه (یک ماه پیش) نیز امکان پخش ویدیوهای اولترا اچ‌دی برروی این وب‌سایت مهیا شد ولی به‌نظر می‌رسد که یوتیوب قصد دارد تا به این دو مورد به تنهایی بسنده نکند زیرا به‌صورت آزمایشی امکان پخش تصاویری با کیفیت اولترااچ‌دی و با نرخ فریم 60 فریم برثانیه به‌صورت همزمان فراهم آمده است. در یکی از ویدیوهای آزمایشی در این زمینه تصاویر مربوط به یک انفجار آتش‌فشانی و پخش شدن گرد‌ و غبارهای آن در محیط به‌نمایش درآمد که میزان جزئیات در حدی دیوانه‌کننده قرار داشتند.

شایان ذکر است که این تصاویر با رزولوشن باورنکردنی 3840 در 2160 پیکسل به نمایش درمی‌آیند که با توجه به این نکته این تصاویر در شبکه اینترنت و به صورت استریم عرضه می‌شوند باید گفت که این نرخ، بسیار شگفت‌آور است. البته اگر اینترنت شما چندان پر سرعت نیست و یا نمایشگر شما از کیفیت اولترا اچ‌دی پشتیبانی نمی‌کند نباید به دنبال این ویدیوها بروید زیرا خروجی تصویری که شما دریافت می‌کنید به مراتب پایین‌تر از حد واقعی تصویر استریم شده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها