با بستن این مچ‌بند می‌توانید سلامت خود را کنترل کنید

اندازه‌گیری سلامت روی مچ

مچ‌بندهای هوشمند یکی از آسان‌ترین راه‌های دزدیده شدن اطلاعات شما هستند

فناوری‌های پوشیدنی به‌شدت ناامن هستند

بسیاری از متخصصان رده امنیت اطلاعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که فناوری‌های پوشیدنی در نوع خود می‌توانند به‌عنوان یک حفره امنیتی بسیار مهم برای نفوذ به اطلاعات شخصی فرد مورد استفاده قرار بگیرند.
کد خبر: ۷۸۳۰۱۹
فناوری‌های پوشیدنی به‌شدت ناامن هستند

جام جم کلیک: اگر دو سال پیش از کسی می‌پرسیدید که آینده فناوری‌های همراه در دست چه محصولاتی است شاید با پاسخ‌هایی کاملا متفاوت روبرو می‌شدید ولی امروزه حتی شرکت سخت‌گیری مانند اپل نیز به این نتیجه رسیده است که آینده فناوری‌های همراه در اختیار فناوری‌های پوشیدنی است و در این میان پس از ساعت‌های هوشمند، دومین مورد محبوب در این رده را باید مچ‌بندهای کنترل کننده سلامت جسمانی دانست.

این مچ‌بندها توسط شرکت‌های مختلفی ساخته می‌شوند و نام‌های مشهوری مانند سونی نیز در لیست تولیدکنندگان این دسته از گجت‌ها دیده می‌شود ولی نقطه تاریکی در این محصولات وجود دارد که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. این محصولات براساس تحقیقات متخصصان امنیت، به‌شدت از نظرساختار امنیتی شکننده هستند و به همین دلیل نیز می‌توانند یک درگاه بسیار آسیب‌پذیر برای نفوذ افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما باشند.

توضیح این موضوع بسیار ساده است، شما یک مچ‌بند هوشمند کنترل کننده سلامت را در اختیار دارید و قصد دارید تا از آن استفاده کنید، این مچ‌بندها با کمک حسگرهای متعددی قرار است تا مواردی مانند میزان تحرک، ضربان قلب و فشارخون شما را اندازه‌گیری کرده و به تلفن‌ همراه هوشمند شما بفرستند. تا به اینجای کار مورد عجیبی مشاهده نمی‌شود ولی درست در همین فرایند ساده می‌توان یک ضعف امنیتی را مشاهده کرد زیرا هیچ نظارتی بر روی نحوه ارسال و دریافت این اطلاعات وجود ندارد و به همین دلیل نیز ممکن است اطلاعات فرد در میانه راه توسط افراد غیرمجاز به سرقت برود و یا اینکه از همین کانال برای نفوذ به تلفن همراه هوشمند فرد استفاده شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد که باید پیش از وقوع یک بحران در این رده، سازندگان محصولاتی مانند جاوبن، فیت بیت و یا مچ‌بند سلامتی سونی برای ایجاد پروتوکل‌های امنیتی در محصولات خود فکری بکنند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها