استیو وزنیاک به عنوان یکی از موسسان اصلی شرکت اپل که در سطح جهانی فردی محبوب شناخته می‌شود در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد که بشر با ساخت هوش مصنوعی آینده خود را به خطر می‌اندازد زیرا هوش مصنوعی بشر را نابود خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۲۸۱۶
هوش مصنوعی انسان را نابود می‌کند

جام جم کلیک: استیو وزنیاک یکی از نام‌های بسیار مهم در صنایع فناوری اطلاعات محسوب می‌گردد، هرچند که این مرد در چند سال اخیر خود را از هیاهوی سطح اول رسانه‌ها و شرکت‌های بزرگ دور نگاه داشته است ولی این حقیقت که او در دهه 70 میلادی یکی از موسسان شرکت اپل بوده است موجب می‌شود که همچنان رسانه‌ها به دنبال او و دیدگاه‌های اکثرا جنجالی او باشند.

وزنیاک در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده است که آینده بشر در زیر سایه هوش مصنوعی چیزی بجز نابودی نخواهد بود و ساخت یک هوش مصنوعی برتر موجب می‌شود که بشر با دست خود، مقدمات انقراض خود را مهیا سازد.

وزنیاک درباره این موضوع این‌گونه می‌گوید:

« من نیز مانند الون ماسک و استیفن هاوکینگ معتقد هستم که بشریت با ساخت هوش مصنوعی آینده خود را به خطر می‌اندازد. ما سعی داریم یک هوش مصنوعی بسازیم که با توانی برابر با ذهن انسان کار کرده و حتی بتواند چیزهای مختلف را یاد بگیرد و تمامی کارهای خود را بر دوش این هوش مصنوعی بنهیم ولی اگر هوش مصنوعی به سطحی بالاتر از انسان دست پیدا کند آنگاه نمی‌تواند منتظر انسان‌های کند برای مدیریت کارها بماند و به منظور رسیدگی سریع‌تر به مدیریت امور، انسان را از سر راه خود کنار می‌زند. اینکه ما در آینده مانند خدایان این محصولات هستیم و یا مانند حیوان خانگی آن‌هاخواهیم بود و هوش مصنوعی خواهد توانست مانند مورجه ما را زیرپا له‌ کند یا خیر برای من مشخص نیست ولی هربار به این موضوع فکر می‌کنم، ناخودآگاه از روی ترس با حیوان خانگی خودم با محبت بیشتری رفتار می‌کنم.»

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عبدالرسول
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
۰
۰
بالاخره یكی هم باید بیاد این موجود پرمدعا راكه همنوعانش را استثمارمیكند و از هیچ جنایتی درحق همنوعانش دریغ نمیكند ادب بكند انهم بدست خودش.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
۰
۰
مجبوریم كه هوش مصنوعی را به خدمت بگیریم وگرنه قعط سالی وافزایش جمعیت زمین دخل مارا در می اورد...با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها