مسلما هریک از ما تعدادی از نرم‌افزارهای گفتگوی اینترنتی را در تلفن همراه هوشمند و یا تبلت خود داریم ولی از نظر آماری کدام نرم‌افزارها در سراسر جهان بیشترین میزان استفاده را دارند؟
کد خبر: ۷۸۲۵۲۶
محبوب‌ترین نرم‌افزارهای چت کدام هستند؟

جام جم کلیک: آمار منتشر شده در این زمینه به معرفی 5 نرم‌افزار محبوب چت پرداخته است. نرم‌‌افزارهای چت بدون شک یکی از مهم‌ترین ابزارهای برقراری ارتباط در دنیای امروزی است و ما با کمک آن با دوستان و آشنایان خود در سراسر جهان در ارتباط هستیم و به‌تدریج این نرم‌افزارها به قدرتی برابر با شبکه‌های اجتماعی دست یافته و حتی از آن پیشی خواهند گرفت ولی محبوب ترین نرم‌افزارهای چت در جهان کدام موارد هستند؟

محبوب‌ترین برنامه برای گفتگوی اینترنتی را باید برنامه Whatsapp دانست. این برنامه دارای 700 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است و در این میان تنها 70 میلیون نفر از این جمعیت متعلق به کشور هندوستان هستند. استفاده از این برنامه در یک سال اول رایگان است ولی از آن به بعد باید برای استفاده از آن 1 دلار در سال پرداخت نمود.

نرم‌افزار وایبر نیز در سطح جهانی نزدیک به 600 میلیون کاربر فعال دارد که این رقم برای این برنامه کاملا رایگان و البته قابل استفاده در کامپیوترهای خانگی به‌عنوان یک رکورد مطلوب محسوب می‌گردد.

سومین مورد در میان لیست نرم‌افزارهای محبوب، نرم‌افزار وی‌چت است که تنها 468 میلیون کاربر فعال در چین دارد و تعداد بالایی از کاربران در سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

پس از این نرم‌افزارها که در رتبه‌های نخست قرار دارند، رتبه‌های بعدی به برنامه‌های زیر داده می‌شود:

نرم‌افزار لاین با 178 میلیون کاربر فعال

نرم‌افزار تلگرام با 50 میلیون کاربر فعال

نرم‌افزار کاکائو تاک با 50 میلیون کاربر فعال

سایر نرم‌افزارهای چت نیز با اختلاف پس از این 6 برنامه قرار می‌گیرند که اشاره به تک‌تک آن‌ها بسیار زمان‌بر است. در این میان تنها مباحث امنیتی موجب می‌شود تا هرازچندگاهی شاهد افت چشمگیر کاربران این نرم‌افزارها باشیم.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها