رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان به شهروندان هشدار داد: فریب تورهای ارزان قیمت فضای مجازی را نخورند.
کد خبر: ۷۸۲۵۱۷
فریب تورهای ارزان قیمت فضای مجازی را نخورید

به گزارش جام جم کلیک: سرهنگ اکبر امینی روز دوشنبه گفت: همزمان با ایام نوروز و افزایش مسافرت ها، عده ای سودجو با سواستفاده از فضاهای مجازی و با راه اندازی سایت های جعلی تورهای ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی در تشریح وظایف نوروزی پلیس فتا همدان با تاکید بر اینکه شهروندان اطلاعات سفر خود از جمله عدم حضور در منزل را به هیچ وجه در اینترنت و شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارند گفت: ممکن است سارقان در فضای مجازی از این اطلاعات سوء استفاده کنید.

وی در ادامه گفت: در طول سفر مراقب دوربین ، لپ تاپ، تلفن همراه ، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی خود باشید و برای همه آنها کلمه عبور قوی بگذارید تا در صورت مفقود و یا سرقت شدن اطلاعات آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

وی بیان داشت: مسافران حتی المقدور از کافی نت ها برای انجام امور بانکی استفاده نکنند و همچنین با توجه به رونق بازار خریدهای اینترنتی نوروزی کاربران به نماد اعتماد الکترونیکی و پروتکل امنیت سایت https توجه داشته باشند.

وی افزود: در مواقع خرید الکترونیکی شخصا کارت را کشیده و رمز را وارد و از در اختیار قرار دادن رمز به افراد غیر خودداری کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان به مسافران نوروزی توصیه کرد: بر روی موبایل و تبلت ها برنامه کاربردی و مفیدی نصب کنند تا در صورت گم شدن و یا سرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه آنها قرار دارد را پیدا کنند.

وی از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا سیستم پیامکی تلفن همراه خود را فعال کنند تا در صورت تغییر حساب مطلع شوند.

وی افزود: شهروندان هنگام استفاده از خودپرداز مراقب قطعات اضافی و مشکوک نصب شده در قسمت ورودی کارت باشند ضمن اینکه از پاسخ دادن به پیام های برنده شدن در قرعه کشی های مختلف بپرهیزند.

سرهنگ امینی از شهروندان خواست: به هیچ وجه فریب پیامک ها و تماس های تلفنی افراد سودجو را نخورند ودر صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را با شماره تلفن 2182675 در میان بگذارند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها