گوگل سیستم هوشمندی را ساخته است که مانع از قفل شدن گوشی در هنگام استفاده می‌گردد

همراه اندویدی شما دیگر در دستانتان قفل نخواهد شد

شرکت گوگل دستگاه‌های مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل همراه خود یعنی اندروید نسخه 5 را به یک نرم‌افزار هوشمند مجهز می‌کند که تا هنگام قرار داشتن دستگاه در دست کاربر، صفحه نمایش آن قفل نشود.
کد خبر: ۷۸۲۴۸۴
همراه اندویدی شما دیگر در دستانتان قفل نخواهد شد

جام جم کلیک: حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام کارکردن با تلفن همراه هوشمند اندرویدی خود با قفل شدن‌های مکرر صفحه نمایش روبرو شوید. بسیاری از افراد با طولانی کردن زمان قفل شدن خودکار دستگاه و یا قرار ندادن رمز برای ورود به تلفن همراه سعی در غلبه بر این مشکل دارند که این امر به نوبه خود مشکل دیگری را به وجود خواهد آورد و امنیت دستگاه با انجام این عمل کاهش یافته و راه برای دستیابی افراد غیرمجاز به اطلاعات شما باز می‌شود. این مشکل در بیشتر موارد در هنگام خواندن کتاب الکترونیکی و یا مقالات اینترنتی به چشم می‌آید و در برخی از موارد به‌شدت عذاب‌آور است.

شرکت گوگل برای این مشکل راهکاری را اندیشیده است که می‌تواند خیال کاربران را از این بابت آسوده سازد. در تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید نسخه 5 به بالا یعنی سری لالی‌پاپ امکانی وجود خواهد داشت که می‌توان به کمک آن و با بهره‌گیری از حسگرهای موجود در دستگاه، وجود تلفن همراه در دستان کاربر را تشخیص داده و تا هنگامی که دستگاه در دستان کاربر قرار دارد آن را قفل نکند.

به این ترتیب این مشکل به سادگی رفع خواهد شد. البته این امکان در سیستم‌عامل نهفته نخواهد بود و نباید انتظار داشته باشید که در یک بسته به‌روزرسانی اندروید، تلفن همراه هوشمند شما به‌صورت خودکار به این قابلیت مجهز شود بلکه گوگل برنامه دارد تا این سیستم یا درحقیقت حسگرهای بدن انسان را ازطریق نرم‌افزارهای قابل نصب ارائه کند که این نرم‌افزارها در بازار نرم‌افزاری پلی‌استور قابل دست‌یابی خواهند بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها