اینترنت اکسپلورر در روزهای آسایش و اوج خود، راهکاری پیشرفته برای تعامل با اینترنت به شمار می‌رفت. اما اکنون آن روزها به وضوح به پایان رسیده و پس از سال‌ها توسعه‌ی کند و بی‌توجهی، بسیاری از مردم از این مرورگر متنفر شده‌اند. مایکروسافت نیز بالاخره تصمیم گرفته این مرورگر را در سایه‌ی پروژه‌ی جدید خود محو کند.
کد خبر: ۷۸۱۶۷۶
پایان عمر اینترنت اکسپلورر

به گزارش جام جم کلیک: مرورگرهای رقیب نظیر فایرفاکس و کروم موفق شدند به شکل بهتری پاسخگوی نیاز کاربران باشند و در نتیجه هر دوی آن‌ها اکنون از مرورگرهای محبوب هستند. اینترنت اکسپلورر هنوز هم بخاطر اینکه بصورت پیش‌فرض بر روی سیستم‌عامل ویندوز نصب است پر استفاده‌ترین مرورگر به شمار می‌رود؛ اما این وضعیت نیز دوام چندانی نخواهد داشت. البته مایکروسافت در خصوص از دست دادن سهم خود از بازار مرورگرها در خطر نیست و به پشتوانه‌ی ویندوز، اینترنت اکسپلورر نیز همچنان سهم بزرگی در اختیار خواهد داشت. اما این بار خود مایکروسافت دست به کار شده و بزودی مرورگر اینترنت اکسپلورر را خواهد کشت.

از زمانی که زمزمه‌ی تلاش مایکروسافت برای توسعه‌ی مرورگر جدیدی تحت نام «اسپارتان» شنیده شد همگی چشم به ویندوز 10 دوخته‌اند تا روند پیشرفت این مرورگر را نظاره‌گر باشند. اگرچه جزئیات مطرح شده بسیار اندک بود، اما همین ایده‌ی اساسی که بالاخره جایگزین شایسته‌ای برای اینترنت اکسپلورر از سوی مایکروسافت در حال ظهور باشد برای بسیاری افراد راضی‌کننده بود.

به مرور و با انتشار جزئیات بیشتر در خصوص پروژه‌ی اسپارتان، هیجان و فضای مثبت موجود حول آن نیز رشد کرد و حتی یک ویدیو نیز از این مرورگر بدست آمد که عملکرد آن را به نمایش می‌گذاشت.

حال به نظر می‌رسد ایمان مایکروسافت به پروژه‌ی مرورگر بعدی خود از آنچه تصور می‌کردیم بسیار بیشتر است؛ این کمپانی اعلام کرده که برنامه دارد اینترنت اکسپلورر را به حاشیه برده و اسپارتان را جایگزین اصلی آن کند.

ما هم‌اکنون در حال تحقیق برای یافتن نام برند مناسب برای مرورگر جدید خود در ویندوز 10 هستیم. ما همچنان اینترنت اکسپلورر را نیز حفظ می‌کنیم اما در عین حال مرورگر جدیدی نیز در حال توسعه داریم که در حال حاضر با نام رمز پروژه‌ی اسپارتان شناخته می‌شود؛ مرورگری که باید نام مناسبی برای آن پیدا کنیم.

اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 همچنان حضور خواهد داشت تا کاربران سازمانی با مشکلی مواجه نشوند اما پر واضح است که این مرورگر به مرور تحت سایه‌ی هرآنچه خروجی پروژه‌ی اسپارتان باشد محو خواهد شد.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها