موسیقی آنلاین از رسانه‌های غیر آنلاین پیشی خواهد گرفت

خداحافظی با سی‌دی دوست داشتنی

بتازگی هر سی‌دی یا دی‌.وی‌.دی که داخل دستگاه دی.وی.دی رایتر قرار می‌دهم، چراغ چشمک‌زن آن فعال می‌شود ولی دیسک را نمی‌خواند.
کد خبر: ۷۷۹۷۲۳
پرسش و پاسخ: مشکل نخواندن دیسک‌های نوری

علیرضا همتی: من روی سیستم خانگی یک دستگاه دی.وی.دی رایتر ال‌جی دارم که خیلی وقت بود با آن کار نکرده بودم، اما بتازگی هر سی‌دی یا دی‌.وی‌.دی که داخل آن قرار می‌دهم، چراغ چشمک‌زن آن فعال می‌شود ولی دیسک را نمی‌خواند. ضمنا از ویندوز 7 هم استفاده می‌کنم. مشکل از چه چیزی می‌تواند باشد؟

پاسخ کلیک: ابتدا باید همه کابل‌های متصل به درایو نوری و بورد اصلی رایانه را بررسی کنید. در صورتی‌که از صحت عملکرد کابل‌ها مطمئن شدید، ممکن است مشکل به‌دلیل گرد و غبار و خاک گرفتن روی لنز درایو نوری باشد. در صورتی‌که خودتان دست به آچار هستید، می‌توانید درایو نوری را باز کنید و گردوغبار روی لنز را از روی آن پاک کنید، در غیراین‌صورت درایو نوری را از رایانه جدا کرده و آن را به یکی از مراکز تعمیرات سخت‌افزار رایانه ببرید تا برای شما تمیز کنند. در صورتی که مشکل خاصی برای آن به‌وجود نیامده باشد با تمیز کردن لنز آن مشکل برطرف می‌شود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
۰
۰
خیلی وقتها علت خوانده نشدن دیسك توسط سی دی یا دی وی دی رایتر كم شدن سرعت دور موتور آن است كه معمولا گرد و غبار موجب آن می شود. معمولا شما با ریختن كمی الكل از طریق سواخ كنار موتور به داخل آن می توانید مشكل را حل كنید. البتخه باید مواظب لنز بود تا تماسی با آن نداشته باشید چرا كه بسیار حساس است.

نیازمندی ها