نرم‌افزار جدید پلیس هند:

نرم‌افزاری برای حفظ امنیت زنان

پلیس هند از راه‌اندازی یک برنامه‌ جدیدِ تلفن‌ همراه خبر داد که به زنان امکان می‌دهد در مواقع اضطراری با اداره پلیس تماس فوری برقرار کنند.
کد خبر: ۷۷۸۸۶۷
نرم‌افزاری برای حفظ امنیت زنان

به گزارش جام جم کلیک: بنابر اعلام پلیس ایالت «کرالا»، این برنامه‌ نرم‌افزاری و قابل نصب روی تلفن همراه که از روز جمعه گذشته در «تریواندروم» مرکز این ایالت ارائه شده به زودی در دیگر شهرهای آن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مقامات ارشد پلیس این ایالت گفت: این برنامه استفاده گسترده‌ به ویژه برای زنان شاغلی خواهد داشت که آخر شب ناچار به تردد در سطح شهر هستند. ماموران پلیس می‌توانند به محض ارسال علامت هشدار، خود را به فردی که نیازمند کمک است برسانند.

برنامه «iSafe» زنان را قادر می‌سازد با فشار دادن دکمه ترس یا فشار طولانیِ کلید مربوط به کاهش صدای گوشی هوشمند دارای سیستم اندروید هشدار فوری به پلیس ارسال کنند. پس از آن نیروهای پلیس می‌توانند به اطلاعات موقعیت فرد نیازمند کمک دست پیدا کنند.

معرفی این برنامه برای زنان امیدوارکننده است چرا که در سال‌های اخیر زنان این ایالت با رفتارهای خشونت‌آمیز متعددی روبرو بوده‌اند.

به گزارش خلیج تایمز، طبق اعلام پلیس تعداد موارد تجاوز ثبت شده در این منطقه از 55 مورد در سال 2008 میلادی به 176 مورد در سال 2014 افزایش یافته‌ است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها