این غول گمنام میزبان نخستین درگاه یو‌اس‌بی تیپ C در تلفن‌های همراه است

اولین تلفن همراه مجهز به درگاه USB-C

اپل در مدل جدید مک‌بوک، تمامی پورت‌های سنتی را حذف کرده و تنها یک پورت از نوع USB Type-C در بدنه‌ی جمع و جور دستگاه 12 اینچی خود جای داده است.
کد خبر: ۷۷۸۷۹۹
تبدیل 79 دلاری برای جایگزینی تمام پورت‌های مک‌بوک

به گزارش جام جم کلیک: اپل در مدل جدید مک‌بوک، تمامی پورت‌های سنتی را حذف کرده و تنها یک پورت از نوع USB Type-C در بدنه‌ی جمع و جور دستگاه 12 اینچی خود جای داده است. این کانکتور، کوچک‌تر از نسل‌های قبلی بوده و بصورت دو سویه عمل می‌کند. اما برای استفاده‌ی همزمان از این پورت، نیاز به یک مبدل 79 دلاری خواهیم داشت.

تبدیل تمامی پورت‌های سنتی مک‌بوک به یک کانکتور در مدل 12 اینچی، با وجود مزیتی که برای طراحی دستگاه ایجاد کرده اما مشکلاتی را از نظر کارکردی باعث خواهد شد. اپل برای پاسخگویی به این مشکل، یک وسیله‌ی جانبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تبدیل تمامی پورت‌های سنتی را با خود به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر بصورت همزمان نیاز به شارژ دستگاه، استفاده از یک مانیتور و متصل کردن حافظه‌ی جانبی داشته باشید، با یک هزینه‌ی 79 دلاری روبرو خواهید بود.

این دستگاه نیز در دو مدل با پشتیبانی از VGA یا HDMI ارائه خواهد شد که اگرچه هردو 79 دلار قیمت خواهند داشت اما بصورت جداگانه در کنار مک‌بوک 1300 دلاری فروخته خواهند شد. البته کسانی که تنها به اتصال یک دستگاه USB نیاز داشته و احتیاجی به شارژ همزمان نداشته باشند می‌توانند به یک تبدیل 19 دلاری USB به USB Type-C اکتفا کنند.

در صورتی که بخواهید مشکل کارکردی با مک‌بوک فوق باریک و فوق سبک خود نداشته باشید، باید هزینه‌های اضافی لوازم جانبی آن را نیز به جان بخرید. متاسفانه در حال حاضر هیچ نوع تبدیلی برای کسانی که مایل به استفاده از یک کارت حافظه‌ی SD یا اترنت هستند در دسترس نخواهد بود. همچنین در صورتی که یک کانکتور برق اضافی برای مک‌بوک خود نیاز داشته باشید با هزینه‌ای 78 دلاری روبرو خواهید بود. این مبلغ برای یک کابل 2 متری 29 دلاری و خود بلاک برق 49 دلاری هزینه خواهد شد که فروش جداگانه‌ی آن‌ها نیز جالب است.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها