سرویس محبوب و پرطرفدار پخش محتوای آنلاین YouTube که توسط گوگل خریداری و به یک پدیده اجتماعی تبدیل شد، با همه عظمت و برو و بیای خود هنوز یک محصول سودآور محسوب نمی‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۵۶۳
یوتیوب هیچ سودی برای گوگل ندارد

این شرکت سال گذشته با برنامه‌های تبلیغاتی جدید برندهای بزرگی را به سرمایه‌گذاری ترغیب کرده، اما با این‌که 6 درصد از فروش کل گوگل را شامل می‌شود، درآمدی نداشته است. سرمایه‌های به‌دست آمده از طریق آگهی‌ها، با حق کپی‌رایت و هزینه‌های پشتیبانی از پخش آنلاین آن تقریبا سر به سر می‌شود.

این در حالی است که در سال مالی 2014 ارزش سرمایه YouTube چهار میلیارد دلار اعلام شد که از سال گذشته یک میلیارد دلار بیشتر شده است. البته YouTube برای توسعه خود در سال‌های اخیر، دست به اقدامات بسیاری زده و برنامه‌های مختلفی برای افزایش سودآوری از طریق تبلیغات تصویری هدفمند و گسترش سرویس‌های اشتراکی و شبکه‌ها و سرویس پولی پخش آنلاین در دستور کار خود قرار داده تا شاید بتواند آن‌طور که باید و شاید سودآوری داشته باشد.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها