شرکت امنیتی AVG از بدافزار جدیدی در سیستم‌عامل اندروید خبر داده‌است. این بدافزار سیستم خاموشی تلفن‌هوشمند را دور می‌زند.
کد خبر: ۷۷۸۳۵۱
بدافزار جدید اندروید کشف شد

به‌گزارش AVG هنگامی که گوشی اندرویدی بظاهر خاموش است، بدافزار PowerOffHijack اجرا شده و به‌کل سیستم‌عامل اندروید دسترسی یافته و می‌تواند بدون اطلاع شما با تلفن‌همراهتان عکس بگیرد یا تماس تلفنی یا پیامکی برقرار کند.

در واقع این بدافزار خاموش شدن دستگاه را شبیه‌سازی می‌کند، به‌این‌ترتیب گرچه انیمیشن خاموش شدن تلفن پخش و صفحه‌نمایش نیز خاموش می‌شود، ولی درحقیقت دستگاه روشن است. این بدافزار اجازه دسترسی روت دستگاه را گرفته و بعد کدهای مخرب خود را اعمال می‌کند و برخی فرآیندهای سیستم‌عامل نیز جعل می‌شود. تاکنون بیش از ده هزار دستگاه اندرویدی به این بدافزار آلوده شده‌است. اگر از منابع مطمئن برای دانلود استفاده می‌کنید جای نگرانی نیست، زیرا این نوع بدافزارها در گوگل‌پلی وجود ندارد، بلکه از راه SiderLoading منتقل می‌شود. در این روش فایل‌های نصب نرم‌افزارهای APK از طریق وای ـ‌ ‌فای، بلوتوث، کارت حافظه یا یو‌.اس‌.بی به یک دستگاه دیگر منتقل می‌شود. گفتنی است این بدافزار که روی اندروید ۵ به پایین‌ نصب می‌شود، برای گوشی‌های روت نشده خطری ندارد. اگر نگران امنیت دستگاه اندرویدی روت شده خود هستید، باید بدانید با جدا کردن باتری می‌توانید از خاموش بودن گوشی خود مطمئن شوید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها