مدت‌هاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید، پلیس از این موضوع مطلع می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۱۷۸
ماجرای برعکس زدن رمز کارت در خودپرداز

به گزارش جام جم کلیک: مدت‌هاست این شایعه وجود دارد که اگر هنگام درخواست پول از خودپرداز رمز کارت خود را برعکس بزنید، پلیس از این موضوع مطلع می‌شود. به گفته کسانی که این ادعا را مطرح کرده‌اند،‌ این اقدام هنگام زورگیری کاربرد دارد و می‌تواند شما را از شر سارقان خلاص کند، اما واقعیت این است که این ادعا شایعه‌ای بیش نیست.

چنین شایعه‌ای آن قدر بزرگ شده که شاید بسیاری از دارندگان کارت‌های بانکی برای یک بار هم که شده صحت و سقم آن را هنگام دریافت پول از خودپرداز امتحان کرده‌اند.

گرچه همه کاربران هنگام امتحان کردن آن به این نتیجه رسیده‌اند که چنین چیزی صحت ندارد، اما معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با یک خبرگزاری این ادعا را به شکل تازه‌ای مطرح کرده‌است.

برات قنبری در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می‌شود هنگام حمله سارقان اگر افراد شماره کارت بانکی خود را به طور بر عکس بر روی دستگاه خودپرداز وارد کنند، امکان برداشت وجه از کارت آنها میسر نمی‌شود، توضیح داد: این موضوع درست است، اما سیستم به این شکل است که در این شرایط با وارد کردن شماره رمز به شکل برعکس، دستگاه خودپردازد رقم درخواستی را پرداخت می‌کند، اما پس از آن کارت بلوکه می‌شود.

به گفته او، اگر قرار بر این باشد که دستگاه مبلغی را پرداخت نکند، ممکن است جان افراد در معرض خطر قرار گیرد، اما این گونه می‌توان با پرداخت مبلغی معادل 200 هزار تومان جلوی این مشکل را گرفت. از سوی دیگر دستگاه‌های ATM به دوربین مجهز شده‌اند و در همان لحظه عکس فردی که پول را دریافت می‌کند ثبت می‌شود که بعدها امکان پیگیری این موضوع وجود دارد.

با این حال، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی این ادعا را به طور کامل رد می‌کند.

ناصر حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه پیش از این هم شایعات مبنی بر این که برعکس زدن رمز کارت، پلیس را مطلع می‌کند مطرح شده بود،‌ گفت: هم آن ادعا و هم این ادعای تازه که می‌گوید برعکس زدن رمز کارت باعث توقیف آن می‌شود، صحت ندارد.

به گفته او، هر کاربر خودپرداز این امکان را دارد که دو بار رمز کارت را اشتباه وارد کند و اگر این کار برای بار سوم تکرار شود، کارت توقیف خواهد شد. از سوی دیگر صحت این ادعا را هر کسی می‌تواند خودش پای دستگاه خودپرداز امتحان کند.

منبع: آنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
خوب اگر رمز 1111 باشه چكار باید كرد؟؟؟
برنا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
رمزتو عوض كن
ترابی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
۰
۰
سلام رمز كارت من ۵۷۷۵میباشد حالا باید چیكاركنم
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
سلام اگه اینطوری باشد رمز هایی مثل 1111 یا 4444 كه بر عكس ان با خود ان یكی است همیشه سیستم را دچار چالش میكند البته این كه شایعه میباشد حرفی نیست ولی به نظر شما پلیس نباید راهكار مناسبی جهت برخورد با سارقان ارائه دهد؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
خیلی راحت میشه به سیستم برنامه داد تا اینجور اعداد تكراری رو اصلا به عنوان رمز قبول نكنه.
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
این مطلب برای كشورهای خارجی درست است. كاش مسئولین بجای تكذیب به فكر اجرای این طرح می افتادند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
۰
۰
مهندس رمز رو عوض كن
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
۰
۰
خب پس تكلیف كسانی كه رمزشون متقارنه چی میشه مثلا رمز 2332
كنجكاو
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
۰
۰
اگر اینجوری بود مگر بد بود؟ یعنی یگبار پرداخت كند وبعد بلوكه شود.........
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها