پس از ماه‌ها شایعه و درز مشخصات، سرانجام پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی یعنی One M9 با ظاهری مشابه اما سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقا یافته معرفی شد.
کد خبر: ۷۷۶۰۰۱
اچ‌تی‌سی وان M9 رسما رونمایی شد

به گزارش جام جم کلیک: اگر به تصاویر نگاه کنید مسلماً هیچ چیز جدیدی توجه شما را به خود جلب نمی‌کند. نه به این دلیل که تصاویر این گوشی چند روزی هست که لو رفته بلکه به دلیل آن‌که اچ‌تی‌سی تقریباً هیچ تغییری را در طراحی این گوشی نسبت به M8 اعمال نکرده است. جایگزینی دوربین دوگانه با یک دوربین مربعی شکل، انتقال دکمه پاور به سمت راست و البته رنگ ترکیبی نقره‌ای-طلایی شاید تنها نقاط تفاوت M9 و M8 باشد. اسپیکرهای ارتقا یافته با دالبی BoomSound کماکان در سر جای خود حضور دارند و متأسفانه اچ‌تی‌سی نتوانسته فکری به حال نوار مشکی پایین نمایشگر کند.

اما همان‌طور که گفتیم تغییرات فراتر از ظاهر است. اولین نکته‌ای که اچ‌تی‌سی در کنفرانسش به آن اشاره می‌کند چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ کوالکام است که یکی از مدیران این شرکت آن را جدیدترین و بهترین تراشه موبایلی می‌نامد. این چیپست با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده که البته پوسته جدید سنس ۷ ظرفیت قابل استفاده آن را به تنها ۲۱ گیگابایت کاهش داده است!

دومین و شاید مهم‌ترین ارتقا در وان جدید دوربین آن است. این دوربین جدید ۲۰ مگاپیکسلی توسط یک لایه یاقوت کبود برای جلوگیری از خش و آسیب محافظت می‌شود. دوربین ۴ مگاپیکسلی اولتراپیکسل M8 را به خاطر دارید؟ این دوربین حالا به جلوی گوشی آمده تا با اندازه پیکسل‌های ۲ میکرونی نقش دوربین سلفی را بازی کند. اچ‌تی‌سی طبق معمول دوربین‌های گوشی خود را بهترین‌های بازار می‌داند و باز هم بر روی عملکرد عالی اولتراپیکسل در نور کم تأکید دارد.

رابط کاربری سنس جدید امکانات منحصر به فردی را به اندروید ۵ افزوده است. ویجت صفحه‌خانگی سنس می‌تواند بر اساس عادات شما و مکان و زمانی که در آن حضور دارید اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مناسب را درست جلوی چشمانتان قرار دهد. همچنین امکاناتی مانند تم‌ها یا همان پوسته‌ها و امکانات بیشتر دوربین، عکاسی و ویرایش عکس نیز از تغییرات سنس ۷ به شمار می‌رود.

اچ‌تی‌سی وان M9 این‌بار هم با کاورهای مخصوص DotVie عرضه می‌شود اما اطلاعات به نمایش درآمده در آن این‌بار بیشتر و متنوع‌تر خواهد بود. خود گوشی هم علاوه بر رنگ نقره‌ای-طلایی در سه رنگ دیگر خاکستری تیره باروتی، صورتی-طلایی و طلایی عرضه خواهد شد. ام۹ قرار است تا دو هفته دیگر در آسیا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه عرضه شود.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها