سیستم‌عامل اندروید گوگل بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود؛ حال این غول تکنولوژی پس از ارائه‌ی اندروید وِر و اندروید اتو، جهت سهولت بخشیدن به کار شرکت‌ها در به کار گیری دستگاه‌های اندرویدی کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۷۷۴۹۲۷
با Android for Work آشنا شوید

به گزارش جام جم کلیک: روز چهارشنبه گوگل اپلیکیشن Android for Work را رونمایی کرد، این اپلیکیشن به صاحبان مشاغل و کسب و کار در زمینه‌ی فناوری اطلاعات کمک خواهد کرد تا بتوانند متناسب با نیازهایشان از دستگاه اندرویدی خود استفاده کنند. معمولا در محل کار دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند دارای امنیت بالایی نیستند و نیاز به دقت فراوانی دارند. راجن شث مدیر این پروژه‌ با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر تلفن هوشمند خود را به محل کار می‌آورند، از اهمیت این پروژه یاد کرد. این ابتکار نرم‌افزاری برای کمک به کمپانی‌های مشغول در زمینه‌ی فناوری اطلاعات ایجاد شده است. در واقع کارمندان قادر هستند اپلیکیشن‌های تایید شده توسط شرکت را دانلود کنند و شرکت هم می‌تواند به خواست خود، آن‌ها را حذف کند. یعنی Android for Work این امکان را می‌دهد تا کمپانی‌ها اپلیکیشن‌های مشخصی را برای دانلود روی گجت‌های کارمندان در نظر بگیرند و این اپلیکیشن‌ها را بدون دستکاری در اطلاعات شخصی کارمندان، مدیریت کنند.

کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل و اپل سعی دارند تا مصرف‌کنندگان خود را ترغیب کنند که گوشی‌های هوشمند و تبلت خود را با امنیت بالایی در محل کار استفاده کنند. در واقع با این سیاستِ کاری، یعنی استفاده بیشتر از گجت‌های این کمپانی‌ها در محل کار، سود و فرصت‌های بیشتر جهت درآمدزایی برای این شرکت‌ها شکل می‌گیرد. در زمینه‌ی کار و شغل، اپل رقیب سرسختی برای گوگل محسوب می‌شود؛ اپل در ماه جولای، قراردادی را با شرکت آی‌بی‌ام جهت پیاده‌سازی پروژه‌های مهم و سرمایه‌گذاری در بخش تولید نرم‌افزارهای آی‌او‌اس، امضا کرد. همچنین در این معامله خدمات ابری آی‌بی‌ام با سیستم‌عامل آی‌اوای موبایل اپل، همگام سازی خواهد شد. قابل ذکر است که به عنوان بخشی از پروژه، مشاوران آی‌بی‌ام برای فروش محصولات اپل به مشتریان، همکاری خواهند کرد.

هدف گوگل از این پروژه، راه‌اندازی دو پروفایل مجزا برای کاربران است: یکی جهت استفاده در محل کار و دیگری پروفایل شخصی است؛ اما گوگل قصد دارد بدون اینکه کاربر بین دو اکانت سوئیچ کند، این دو پروفایل را یکپارچه سازی کند. یعنی نیازی به جابجایی مکرر کاربر بین پروفایل‌ها نیست. بدین منظور نیز نماد مخصوصی در کنار هر آیکون این اپلیکیشن تعبیه شده تا کاربر بتواند آن‌ها را تشخیص دهد. همچنین گوگل نسخه‌ی جدیدی از Google Play Marketplace را راه‌اندازی کرده که بتوان توسط آن، شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات اپلیکیشن‌های خود را مدیریت کنند. شرکای گوگل برای راه‌اندازی این اپلیکیشن سامسونگ، سونی، ادوبی، باکس و سیتریکس است. گوگل تغییرات عمده‌ای در بخش نرم‌افزاری از جمله اینباکس خود انجام داده است، همچنین این کمپانی درصدد توسعه‌ی نسخه‌ی جدیدی از گوگل گلس است.

در حال حاضر Android for Work فقط برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است، اما امکان دارد در آینده‌ی نزدیک نسخه‌ی سفارشی برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز ارائه شود.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها