ردیابی تلفن همراه و جلوگیری از برقراری تماس با آن به کمک شماره IMEI امکان‌پذیر است و اپراتورهای تلفن همراه دستگاه شما را با این شماره در شبکه‌ خود شناسایی می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۳۵۷۳
پیدا کردن IMEI گوشی‌های گمشده

مفقود شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه هوشمند یا تبلت یکی از بدترین شرایطی است که هر کاربری ممکن است آن را تجربه کند. خوشبختانه سیستم‌ عامل اندروید به کمک سرویس‌هایی که گوگل در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این امکان را فراهم کرده تا با افزودن دستگاه خود به سرویس مورد نظر، پس از مفقودی یا به سرقت رفتن دستگاهتان بتوانید آن را قفل کنید، موقعیت مکانی آن ‌را ببینید و در صورت نیاز اطلاعات ذخیره شده روی آن را حذف کنید.

البته این موارد فقط بخشی از کارهایی است که پس از به سرقت رفتن دستگاه هوشمند خود باید انجام دهید و بخش دیگر مربوط به پیگیری از مراجع انتظامی می‌شود. در این شرایط نیروی انتظامی پس از ثبت درخواست شما مبنی بر سرقت تلفن همراه، اطلاعات شماره IMEI را که شماره‌ای منحصر‌به‌فرد و بین‌المللی برای دستگاه هوشمند شماست، درخواست می‌کند تا آن را به اپراتور تلفن همراه مورد نظر ارائه کند. ردیابی دستگاه شما و جلوگیری از برقراری تماس با آن به کمک این شماره امکان‌پذیر است و اپراتورهای تلفن همراه دستگاه شما را با این شماره در شبکه‌ خود شناسایی می‌کنند. چنانچه خوش شانس بوده و جعبه تلفن همراه را نگه‌ داشته باشید، می‌توانید به این شماره دسترسی یابید، در غیر این ‌صورت یکی از روش‌های دسترسی به این کد، شماره‌گیری #06# *با دستگاه است که متاسفانه شما دستگاه هوشمندتان را در اختیار ندارید!

اگر می‌خواهید در این شرایط بدون نیاز به دستگاه هوشمند یا حتی جعبه آن به کد منحصربه‌فرد IMEI دسترسی یابید، از روش زیر کمک بگیرید:

توجه: این روش در صورتی قابل استفاده است که شما دستگاه اندرویدی خود را در کاربری گوگل خود به ثبت رسانده باشید.

1 ـ به لینک زیر بروید و نام کاربری و رمز عبور خود در سرویس گوگل را وارد کنید:

http://google.com/settings

2ـ در صفحه تنظیمات حساب کاربری گوگل به بخش Account tools مراجعه کرده و روی گزینه ‌Dashboard کلیک کنید.

3 ـ در داشبورد حساب‌های گوگلی خود گزینه‌ Android را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.

4 ـ با کلیک روی گزینه ‌Android، دستگاه‌هایی که در حساب کاربری گوگل خود به ثبت رسانده باشید، به ‌نمایش درآمده و مشخصات دستگاه از جمله کد IMEI به شما ارائه می‌شود.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
۰
۰
سلام
من قبلا مطالبی كه به دردم میخوردند به صورت پی.دی.اف ذخیره میكردم.
ولی الان بعد ذخیره كلیه حروف انگلیسی و اعداد در متن نیستند و این فایل به هیچ دردی نمی خوره لطفاً راهنمایی كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها