آغاز روند همکاری ایران با فروشگاه‌های اینترنتی آمازون و ای‌بی

حصار تجارت فرامرزی کوچک‌تر می‌شود

شبکه اجتماعی اینستاگرام این روزها به داغ‌ترین بازار اینترنتی کشور تبدیل شده است. طوری‌که وقتی به این شبکه سر می‌زنید، بیشتر از عکس‌های زیبا و لحظات خوش دوستانتان که فلسفه اصلی ساخته شدن چنین شبکه اجتماعی است، با انبوه تبلیغات اینترنتی مواجه خواهید شد. فروشندگان این تبلیغات آدم‌های مجازی هستند که راه ارتباطی‌ بیشتر آنها با مشتریانشان یک حساب در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند کیک و وایبر یا شماره تماسی برای پیامک زدن است.
کد خبر: ۷۷۲۶۶۷
بازار داغ فروشگاه‌های اینترنتی اینستاگرامی

شبکه اجتماعی اینستاگرام این روزها به داغ‌ترین بازار اینترنتی کشور تبدیل شده است. طوری‌که وقتی به این شبکه سر می‌زنید، بیشتر از عکس‌های زیبا و لحظات خوش دوستانتان که فلسفه اصلی ساخته شدن چنین شبکه اجتماعی است، با انبوه تبلیغات اینترنتی مواجه خواهید شد. فروشندگان این تبلیغات آدم‌های مجازی هستند که راه ارتباطی‌ بیشتر آنها با مشتریانشان یک حساب در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند کیک و وایبر یا شماره تماسی برای پیامک زدن است.

با دیدن انبوه تبلیغات نباید تصور کرد ایجاد صفحات فروشگاهی در این شبکه اجتماعی برای این افراد رایگان تمام می‌شود، در این شبکه‌ها هزینه‌های جانبی تبلیغاتی نسبتا زیادی را باید پرداخت که البته به‌گفته یکی از فروشندگان موفق در این شبکه‌ها، اگر این خرج‌ها درست باشد، چند برابر آن در شش‌ماه یا کمتر بازمی‌گردد.

مخارجی مانند خرید و فروش صفحاتی با تعداد بالای دنبال‌کننده و حتی فروش پروفایل‌های دنبال‌کننده یا همان به‌‌اصطلاح فالوئر در بسته‌های هزارتایی و ده هزار تایی برای فروشندگان آنلاین شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. نکته جالب‌آن‌که نوع بین‌المللی فالوئرها (یعنی فالوئرهای خارجی) ارزان‌تر از نوع وطنی آن (یعنی فالوئرهای ایرانی) است. این افزایش دنبال‌کننده‌ها باعث دیده شدن عکس‌ها و صفحات شما در صفحات اول کاربران در بین میلیون‌ها صفحات این شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

از دیگر مخارج تهیه یک کاتالوگ خوب با عکاسی حرفه‌ای است، زیرا در این شبکه‌ها عکس حرف اول و آخر را در ارائه محصولات می‌زند. کسب‌وکار‌های شخصی و کوچک بسیاری توانسته‌اند از طریق شبکه اینستاگرام خود را به دیگران معرفی کنند؛ برای مثال افراد هنرمند و خانه‌دار زیادی هنرشان را در زمینه طراحی، لباس، صنایع‌دستی و خوراکی‌ به یک برند تبدیل کرده‌اند. همچنین بعضی از مزون‌های خصوصی و شخصی که نمایش‌هایی حتی در منزل شخصی افراد برگزار می‌کنند، فروش‌های بسیار خوبی دارند.

آگهی‌های زیادی که در لابه‌لای صفحات شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، این روزها حتی به صفحات هنرمندان کشورمان هم نفود پیدا کرده و مثلا هنرمند محبوبی آرایشگاه خاصی را به هوادارانش توصیه می‌کند. در این بین قطعا فروشگاه بد و خوب نیز داریم.

بعضی معتقدند فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به مغازه‌دارها با مشتری صادق‌تر هستند و بعضی کاملا برعکس فکر می‌کنند. شما جزو کدام دسته هستید؟

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
۰
۰
ب نظر من فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به مغازه‌دارها با مشتری صادق‌تر هستند

نیازمندی ها