برداشت عکس و فیلم از محیط کامپیوتر و نشانه گذاری آن‌ها با Snagit امکان پذیر است

فیلم‌برداری آسان و سریع از صفحه‌نمایش

با کمک نرم‌افزار Snagit خواهید توانست تا آموزش‌های تصویری ویژه‌ای را درست کرده و به آن‌ها عناصر متعددی را بیفزایید که این امر برای فایل‌های ویدیویی و عکس‌ها ممکن خواهد بود.
کد خبر: ۷۷۲۵۰۵
فیلم‌برداری آسان و سریع از صفحه‌نمایش

جام جم کلیک: مسلما شما نیز تا به حال با راهنمای نصب نرم‌افزارها روبرو شده‌اید، در هر دو نوع راهنماهای تصویری و ویدیویی شاهد این هستیم که عناصر خاصی در صفحه با کادرهای رنگی مشخص شده و به روش‌های متعددی توجه ما به‌صورت ناخودآگاه به‌ آن‌ها جلب می‌شود؛ برای ساخت چنین ساختاری نیازی به متخصص بودن نیست و لازم نیست تا با نرم‌افزارهای پیچیده و عجیب و غریب سر و کار داشت بلکه نرم‌افزاری که امروز به شما معرفی می‌شود می‌تواند به سادگی با امکانات دم دستی و مناسب خود برای شما شرایط ساخت این فایل‌ها را فراهم سازد.

در نخستین گام و در یک تعریف ساده باید گفت که نرم‌افزار Snagit می‌تواند از محیط کامپیوتر شما عکس‌برداری و یا فیلم‌برداری کند. برای نمونه هنگامی که می‌خواهید از یک صفحه وب عکس بگیرید ولی طول صفحه به مراتب بالاتر از بخش مورد نمایش در صفحه مانیتور شما است آنگاه می‌توانید با کمک امکانات Snagit، کل صفحه را در قالب یک عکس واحد ذخیره کنید. حتی خواهید توانست تا تنها از یک کادر معین شده در نمایشگر خود فیلم بگیرید که این امر برای ساخت فایل‌های آموزشی، بسیار مفید است.

پس از برداشت عکس یا فیلم مورد نظر خود نیز در نخستین گام به اشکال پیش‌فرض متعددی دسترسی خواهید داشت که به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید در عکس‌های مورد نظر خود ویرایش‌های مربوطه را انجام دهید و با رنگ‌های مختلفی، کادرهای متفاوتی را به دور بخش‌های مورد نظر ایجاد کنید. از دیگر امکانات مناسب این برنامه می‌توان به امکان گرفتن لوگوهای موجود در صفحات وب اشاره کرد که در نهایت به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید تنها با یک ساعت سروکله زدن با این برنامه، در حد بسیار مطلوبی برای ساخت راهنمای تصویری اقدام کنید.

فرمت‌های خروجی متعددی برای عکس‌ها و فیلم‌ها وجود دارند و عکس‌ها را می‌توان در قالب‌های اصلی مانند JPEG، PNG، GIF و ... ذخیره کرد ولی در بخش ویدیو تنها می‌توان به فرمت‌های MPEG-4 و SWF دسترسی داشت که کار را اندکی دشوار می‌سازد.

برای در اختیار داشتن این برنامه باید نسخه تجاری آن را خریداری کنید ولی نسخه موقت این نرم‌افزار از طریق سایت شرکت سازنده آن قابل دانلود است. برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.techsmith.com/Snagit.html

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها