دبیرکارگروه رسانه جشنواره بازی‌سازان مستقل رایانه‌ای از پیوستن ایران به انجمن بین‌المللی بازی‌سازان رایانه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۷۷۱۰۹۹
ایران به انجمن بین‌المللی بازی‌سازان رایانه‌ای پیوست

به گزارش جام جم کلیک: میرحسین حسینیان در نشست خبری نخستین جشنواره بازی‌سازان مستقل رایانه‌ای که در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره با شعار آموزش ارتباط و پیشرفت از فردا به مدت سه روز در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره بازی‌سازان مستقل رایانه‌ای در بخش اصلی آموزش دارای کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی خواهد بود که در این بخش از حضور اساتید برجسته این حوزه بهره می‌برد. در بخش ارتباط نیز تلاش می‌کنیم بازی‌سازان رایانه‌ای که یکدیگر را نمی‌شناسند با هم آشنا شده، محصولات خود را به یکدیگر معرفی کنند و از سوی دیگر از طریق ارتباط با ناشران بازی‌ها بازار مناسب‌تری برای فروش بازی‌های رایانه‌ای تولیدشده فراهم شود.

دبیرجشنواره بازیسازان مستقل رایانه‌ای افزود: تاکنون بالغ 250 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کردند و مراسم افتتاحیه فردا ساعت 6 بعدازظهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود ضمن اینکه مراسم اختتامیه نیز روز جمعه در همان ساعت و در همان مکان برگزار خواهد شد.

حسینیان همچنین گفت: اهداف اصلی جشنواره بحث آموزشی و ارتباط بازی‌سازان رایانه‌ای با یکدیگر است و از این طریق تشکیل تیم‌ها و دسترسی به تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای راحت‌تر انجام می‌شود.

وی همچنین به برگزاری سه پنل یک ساعته تخصصی در طول روزهای برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود: این پنل‌ها در حوزه‌های فنی، طراحی بازی‌های هنری، تولید و بازار می‌پردازد و بخش دیگر نیز کالبدشکافی بازی‌ها است که بازی‌سازان موفق در مورد ویژگی‌های بازی‌های تولیدی خود برای سایر تولیدکنندگان توضیح خواهند داد.

دبیر جشنواره بازی‌سازان مستقل رایانه‌ای همچنین در خصوص ویژگی بازی‌های رایانه‌ای مستقل نیز گفت: این بازی‌ها دارای تیم‌های سازنده کوچک هستند و مانند شرکت های رسمی سلسله مراتب ندارند و محصولات تولیدی آنها براساس سلیقه تیمی تولید می‌شود.

حسینیان افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت جدی از برگزاری این جشنواره کرده است که یکی از موارد آن ارتباط با ناشران و جستجوی بازار برای بازی‌های رایانه‌ای تولیدشده در این جشنواره است.

وی با اشاره به تأمین هزینه رفت و آمد و امکان افرادی که از شهرستان‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: این جشنواره به صورت سالیانه برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده با کیفیت بالاتری این جشنواره را برگزار کنند.

در ادامه این نشست طاها رسولی دبیر کارگروه رسانه نخستین جشنواره بازی‌های مستقل رایانه‌ای از پیوتن ایران به انجمن بین‌المللی بازی‌سازان یارانه‌ای خبر داد و گفت: برای برگزیدگان این جشنواره 8 جایزه درنظر گرفته شده است که جایزه نفر اول برگزیده 5 میلیون تومان خواهد بود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها