مشخصات سخت‌افزاری نسخه بعدی سری تلفن‌های همراه هوشمند نکسوس

مشخصات فنی نسخه بعدی نکسوس

آنچه در این مطلب می‌خوانید رده‌بندی ١٧تلفن همراه برتر جهان در سال ٢٠١٥ میلادی است که توسط مجله «بیزینس اینسایدر» انتخاب شده است. این رده‌بندی شامل طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند با قیمت‌های مناسب تا بسیار گران با ویژگی‌ها و طراحی‌های مختلف است و سعی شده تمام سلایق در آن گنجانده شود.
کد خبر: ۷۷۰۶۴۰
گوشی‌های محبوب سال 2015

به گزارش جام جم کلیک: دنیای فناوری بسیار پرسرعت و خلاق است؛ هر لحظه اتفاق تازه‌ای در آن می‌افتد و سبب می‌شود پدیده‌ای که تا دیروز بسیار نوین بود، قدیمی و بی‌مصرف به نظر برسد. این اتفاق به‌خصوص درباره دستگاه‌های موبایل صادق است. تلفن‌ همراهی که دوسال قبل به‌عنوان بهترین نسخه وارد بازار شده بود، شاید با استانداردهای امروز به هیچ‌وجه همخوانی نداشته باشد.

البته دستگاه‌های هوشمندی هم هستند که با وجود آن‌که عمرشان به یک‌سال می‌رسد اما هنوز هم طرفدار دارند و از قیمتشان کاسته نشده زیرا تقاضا همچنان برای آنها بالاست. آنچه در زیر می‌خوانید رده‌بندی ١٧تلفن همراه برتر جهان در سال ٢٠١٥ میلادی است که توسط مجله «بیزینس اینسایدر» انتخاب شده است. این رده‌بندی شامل طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند با قیمت‌های مناسب تا بسیار گران با ویژگی‌ها و طراحی‌های مختلف است و سعی شده تمام سلایق در آن گنجانده شود.

١٧- بلک‌بری کلاسیک
«بلک‌بری» به اصل خود باز می‌گردد. آخرین مدل این شرکت یعنی «کلاسیک» بسیار شبیه مدل «بلک بری بولد» چند ‌سال قبل است. این تلفن همراه جدید یک کیبورد واقعی (ونه مجازی)، دکمه جهت‌یابی و صفحه نمایش بزرگ دارد. اگر شما هم تمایل دارید موبایلی با کیبورد داشته باشید، کلاسیک بهترین انتخاب است. قیمت بلک‌بری کلاسیک با قفل باز در آمریکا ٤٩٩ دلار است.

١٦- فایرفون آمازون
نخستین تلفن هوشمند آمازون یا همان مدل«فایرفون» قبل از پرده‌برداری در تابستان ٢٠١٤، جنجال زیادی به پا کرد اما همان‌طور که تمام منتقدان عرصه فناوری گفته بودند، خارق‌العاده بود. این دستگاه مدیون جلوه‌های ویژه سه‌بعدی آن بود اما اکوسیستم برنامه‌های آن مانند اندروید یا آیفون جذاب نبود. قیمت تلفن هوشمند از ٤٥٠ دلار شروع می‌شود.

١٥- نوکیا لومیا ٨٣٠
نوکیا لومیا ٨٣٠ یکی از جدیدترین تلفن‌های ‌همراه «مایکروسافت» است که سیستم عامل آن ویندوزفون ٨ و صفحه نمایش آن ٥ اینچی است. قیمت این تلفن‌همراه در اپراتورAT&T، ٤٥٠ دلار است.

١٤- اچ تی سی وان M٨ برای ویندوز
این دستگاه بهترین موبایلی است که با سیستم عامل ویندوزفون فعال است. بدنه زیبای فلزی آن توجه را به خود جلب می‌کند و نسخه جدید ویندوزفون ٨,١ که شامل برنامه Cortana است نیز روی آن فعال می‌شود. اچ تی سی وان M٨ در آمریکا حدود ٦٠٠ دلار قیمت‌گذاری شده است.

١٣- سامسونگ گلکسی نوت ادج
این دستگاه هوشمند شبیه گلکسی نوت ٤ است اما یک صفحه نمایش ثانویه دارد که برحسب برنامه‌ای که مورد استفاده است، محتوای آن تغییر می‌کند. این صفحه نمایش ادج نیز اطلاعاتی مانند آپدیت اخبار و هشدارهای دیگر را در زمان خاموش بودن صفحه نمایش اولیه نشان می‌دهد. قیمت این کالا در آمریکا حدود ٩٤٥ دلار تعیین شده است.

١٢- آیفون ٥S
آیفون ٥S اپل کمی بیش از یک‌سال از عمرش می‌گذرد، با این وجود هنوز هم تلفن هوشمند خوبی به شمار می‌رود، به‌خصوص اگر تمایل داشته باشید، حتی برای یک‌بار آیفون را که هم‌اکنون با تخفیف ارایه می‌شود، بخرید و آن را بیازمایید. اما اگر دنبال آزمایش بهترین تلفن هوشمند هستید، بهتر است با ١٠٠ دلار اضافه آیفون ٦ را بخرید. قیمت آیفون ٥ در آمریکا از ٥٤٩ دلار
شروع می‌شود.

١١- ال‌جی G٣
اکنون G٣ پرچمدار شرکت ال‌جی است. این گوشی هوشمند یکی از سریع‌ترین و زیباترین صفحات نمایش موبایل را در اختیار دارد که یکی از دلایل آن مساحت بزرگ و ٥,٥ اینچی دستگاه است. به همین دلیل G٣ بیشتر شبیه یک تبلت است تا یک تلفن هوشمند. البته ال‌جی G٣ موبایل خوبی است اما کارخانه سازنده کلید تنظیم صوت و روشن و خاموش کردن را پشت دستگاه قرار داده که چندان جذاب نیست. قیمت این محصول در آمریکا حدود ٥٩٩ دلار است.

١٠- گوگل نکسوس ٥
با وجود آن‌که گوگل جدیدترین تلفن هوشمند خود یعنی «نکسوس ٦» را‌ سال گذشته میلادی پرده‌برداری کرده است اما این گوشی هنوز هم دستگاه محبوبی است. این موبایل هم مانند نسخه‌های دیگر نکسوس از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و هیچ‌گونه تغییرات مهمی در آن مشاهده نمی‌شود. همچنین آپدیت نرم‌افزارها در آن سریع‌تر از دستگاه‌های اندروید دیگر انجام می‌شود اما شاید بهترین مزیت آن، قیمت گوشی باشد. فروشگاه‌های گوگل این دستگاه تلفن همراه را به قیمت ٣٤٩ دلار با قفل باز می‌فروشند.

٩- سونی اکسپریا Z٣
این تلفن‌همراه که پرچمدار تلفن‌های همراه سونی است، بهترین تلفن اندرویدی محسوب می‌شود که در‌ سال گذشته وارد بازار شده است. صفحه نمایش ٥,٢ اینچی، دوربین خارق‌العاده و خاصیت ضد آب بودن آن را بی‌رقیب می‌کند. قیمت این موبایل در آمریکا حدود ٦٣٠ دلار است.

٨- سامسونگ گلکسیS٥
گلکسی S٥تقریبا یک‌ساله است و هنوز هم یکی از بهترین تلفن‌های همراه اندرویدی محسوب می‌شود که در بازار موجود است. صفحه نمایش خارق‌العاده و خیره‌کننده آن یکی از مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود اما اگر به تلفن‌های پلاستیکی علاقه ندارید باید به دنبال گوشی دیگری باشید. البته گلکسی فون جدید سامسونگ در بهار امسال رونمایی می‌شود، بنابراین اگر قصد خرید این تلفن را دارید، بهتر است کمی صبر کنید. درحال حاضر قیمت این گوشی در آمریکا حدود ٦١٠ دلار است.

٧- نکسوس ٦
جدیدترین تلفن هوشمند گوگل نکسوس ٦، دستگاهی بزرگ با صفحه نمایش ٦ اینچی است. موتورلا سازنده این دستگاه است که نخستین تلفن ‌همراه با سیستم عامل Lollipop محسوب می‌شود. قیمت این تلفن‌همراه از ٦٤٩ دلار شروع می‌شود.

٦- وان پلاس وان
یک موبایل هوشمند را با صفحه نمایش ٥,٥ اینچی، نرم‌افزار ایده‌آل و ویژگی‌های سخت‌افزاری خارق‌العاده در نظر بگیرید که با بهترین تلفن‌های هوشمند رقابت کند. این دقیقا همان تلفن هوشمندی است که با نام «وان پلاس وان» شرکت نوپای چینی «وان پلاس» ساخته است. این گوشی با قفل باز فقط ٣٠٠ دلار قیمت دارد که بسیار ارزانتر از برندهای موبایل برتر مانند آیفون ٥S و سامسونگ گلکسی S٥ است که هرکدام حدود ٦٥٠ دلار یا بیشتر قیمت دارند.

٥- موتوX
گوشی جدید موتورولا که در سپتامبر ٢٠١٤ رونمایی شد، یک رقیب قدرتمند برای بهترین تلفن‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

موتوX هم مانند نکسوس٦ شرکت گوگل با نسخه اندروید فعال است، بنابراین می‌تواند آپدیت‌های نرم‌افزاری را سریع‌تر انجام دهد. همچنین ظاهر این تلفن بسیار شیک است و صفحه نمایش ٥,٢ اینچی دارد. قیمت این تلفن حدود ٥٠٠ دلار است.

٤- اچ تی سی وان(M٨)
این تلفن هوشمند هم تقریبا یک‌ساله است اما دستگاه پرطرفداری است. اچ تی سی تنها کارخانه تولید موبایل با سیستم عامل اندروید است که می‌تواند تلفن‌هایی با ظاهری زیبا مانند آیفون بسازد. درهرحال نسخه جدید این گوشی بهار امسال رونمایی می‌شود و شاید این نسخه تازه‌ارزش انتظار داشته باشد. این موبایل ٥٤٠ دلار ارزش‌گذاری شده است.

٣- گلکسی نوت ٤
گلکسی نوت ٤ سامسونگ بهترین دستگاه تلفن همراهی است که تا به حال این کارخانه ساخته است. صفحه نمایش خارق‌العاده ٥,٧ اینچی، بهترین نمایشگری محسوب می‌شود که در یک تلفن هوشمند به کار رفته است. یکی دیگر از نکات مثبت آن، قاب فلزی و لبه‌های دستگاه است که باعث می‌شود دستگاه قدرتمندتر از نسخه قبلی به نظر بیاید. اگر به دنبال یک فبلت هستید، گلکسی نوت ٤ یکی از بهترین دستگاه‌هاست. قیمت این دستگاه حدود ٧٥٠ دلار است.

٢- آیفون ٦ پلاس
آیفون ٦ پلاس این هم یک نمونه دیگر از فبلت ایده‌آل است. برخلاف فبلت‌های دیگر که ضخیم، سنگین و پلاستیکی هستند، آیفون ٦ پلاس ظریف، باریک، زیبا و فلزی است. قیمت این فبلت از ٧٤٩ دلار شروع می‌شود.

١- آیفون ٦
جدیدترین نسخه آیفون، بهترین تلفن هوشمند هم محسوب می‌شود. این گوشی انتخاب اول همه خریداران است مگر آن‌که طرفدار اندروید یا ویندوز فون باشند. اما چرا؟ چون این موبایل ترکیب ایده آلی از طراحی، ویژگی‌های سخت‌افزاری و گزینش برنامه‌های مختلف است. اپل با ارایه صفحه نمایش بزرگتر در آیفون ٦ بالاخره با رقبایش برابری کرد. صفحه نمایش ٤,٧ اینچی آن نسبت به صفحه ٤ اینچی در آیفون ٥S بسیار چشمگیرتر است. قیمت این تلفن ایده‌آل از ٦٤٩ دلار شروع می‌شود.

منبع: روزنامه شهروند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها