به جر‌أت می‌توان گفت تنها نارضایتی کاربران از دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌همراه و تبلت‌ که تاکنون راه‌حل مناسبی برای آن پیدا نشده است، میزان شارژدهی باتری این دستگاه‌هاست.
کد خبر: ۷۶۹۴۵۸
روش‌های افزایش عمر باتری در آیفون و آیپد

روش‌های مختلفی برای افزایش زمان شارژدهی باتری وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی کنید تا علاوه بر افزایش مدت شارژدهی باتری، فاصله‌ زمانی میان شارژ باتری را نیز افزایش دهید تا چرخه‌ شارژ و تخلیه شارژ باتری طولانی‌تر شود.

همان‌طور که می‌دانید باتری آیفون یا آیپد شما عمر جاودانه ندارد و طول دوام بیشتر باتری‌ها نیز به تعداد شارژ و تخلیه شارژ آنها وابسته است. برای مثال ممکن است یک باتری حداکثر با 2000 مرتبه شارژ کامل و تخلیه آن خراب شده و دیگر قادر به شارژدهی و استفاده نباشد. پس هرچه دستگاه شما بتواند شارژ بیشتری در خود نگاه دارد تا کمتر نیازمند شارژ دوباره باشد، عمر باتری افزایش می‌یابد. روش‌های ساده‌ای برای استفاده صحیح از آیفون و آیپد دستگاه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

منع تخلیه کامل: هرگز نگذارید میزان شارژ باتری به مرز صفر یا تخلیه کامل نزدیک شود. برخلاف باور اشتباهی که بسیاری از کاربران دارند، باتری دستگاه شما زمانی عمر طولانی‌تری خواهد داشت که با مصرف 60 تا 70 درصد انرژی ذخیره شده در آن نسبت به شارژ دوباره آن اقدام کنید و نگذارید عملیات شارژ تا صد درصد پیش برود (بهتر است باتری 90 درصد شارژ شود و شارژ مجدد روی 20 درصد انرژی باقیمانده انجام شود).

روشنایی صفحه‌نمایش: کاهش نور صفحه یا استفاده از قابلیت تنظیم خودکار روشنایی نه فقط موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود، بلکه عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد.

به‌روزرسانی: برخی کاربران به آپدیت‌ها اهمیتی نمی‌دهند، اما گاهی اصلاحات صورت گرفته در آپدیت‌ها با رفع باگ‌ها و مشکلات موجود، مصرف انرژی را کاهش و عمر باتری را نیز افزایش می‌دهد. همین حالا به Settings مراجعه کنید، روی General فشار دهید و Software Update را انتخاب کنید.

رعایت حداقل و حداکثر دما: آیفون و آیپد برای کارکرد مناسب در دمای صفر تا 35 درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌ است. در حالتی که از آنها استفاده نمی‌کنید نیز می‌توان در دمای منفی 20 تا مثبت 45 درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند. توجه داشته باشید نگهداری یا استفاده از دستگاه در دماهایی کمتر یا بیشتر از دماهای اشاره‌شده، عمر باتری را کاهش داده و به دستگاه نیز صدمه می‌زند.

حذف باتری‌خورها: به بخش Battery Usage در دستگاه خود مراجعه کرده و نرم‌افزارهایی که بیشترین مصرف انرژی را داشته و برای شما چندان کارایی ندارد، حذف کنید. با این کار نه‌ فقط عمر باتری و مدت شارژدهی آن را افزایش می‌دهید، بلکه فضای اشغال شده توسط برنامه نیز روی حافظه‌ دستگاه شما آزاد می‌شود.

اولویت وای ـ فای: ارتباطات وای ـ فای نسبت به دیتای شبکه، انرژی کمتری از باتری را به خود اختصاص می‌دهد. سعی کنید به‌جای استفاده از دیتای شبکه از اینترنت وای ـ فای بهره‌مند شوید.

مریم محمدبیکی فراهانی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها