ارتش هکر‌های چین آماده برای جنگ جهانی سایبری

جنگ‌های سایبری در راهند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر لزوم کاربردی کردن فن آوری اطلاعات و ارایه آن به بخش های اجرایی و تصمیم گیری کشور گفت: توانسته ایم در حوزه جنگ سایبری پاسخ های مناسبی به دشمنان بدهیم.
کد خبر: ۷۶۸۴۱۹
پاسخ مناسب ایران به دشمنان در جنگ سایبری

به گزارش جام جم کلیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی یحیی صفوی، سردار سرلشکر پاسدار « سید یحیی صفوی» این مطلب را در بازدید از یکی از مراکز تحقیقات و فن آوری اطلاعات سپاه عنوان کرد.

وی افزود: دشمنان ما در حوزه فن آوری اطلاعات کارهای بسیاری انجام داده اند و دارای شبکه های قدرتمندی هستند.

سردار صفوی با بیان اینکه هنور بسیاری از مسوولان کشور نمی دانند در بخش فن آوری اطلاعات چه اتفاقاتی در دنیا افتاده و چه پیشرفت هایی حاصل شده است ادامه داد: بایستی مراکز تحقیقاتی یافته های این حوزه را به روسای دستگاه های مختلف عرضه کنند.

وی با تاکید بر لزوم مدل سازی بحران های متصور در آینده، گفت: ما بحران ها و تهدیدات را با دو منشاء انسانی و طبیعی تقسیم بندی می کنیم. بحران های مختلف نظیر بحران های اجتماعی، زلزله و ... موضوعاتی هستند که قابل پیش بینی و مدل سازی و مدیریت هستند و در صورت نپرداختن به این موضوعات، قطعا مشکلات بسیاری برای آینده کشور، متصور خواهد بود.

سردار صفوی افزود: یکی از کارکردهای مراکز تحقیقاتی، پرداختن به بحران های آتی می باشد که این مراکز می توانند علاوه بر پیش بینی و آینده نگری، در مورد اینکه بایستی چه مراحلی برای تصمیم گیری و مواجهه و مقابله و پیشگیری از این بحران ها طی کرد، ارائه راهکار نمایند.

وی در خصوص لزوم جامع نگری در بحران های آینده گفت: صرفا نباید در مدل سازی ها، ملاک تهران باشد بلکه باید استان ها و شهرهای بزرگی مانند مشهد، اصفهان، شیراز و غیره را در آنالیز بحران های آتی لحاظ نمود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها