مدیریت مصرف سوخت

سوختگیری هوشمندانه

برای جلوگیری از بالا رفتن دمای داخل ماشین (هنگامی که آن را زیر نور آفتاب برای مدتی طولانی پارک کرده‌اید)، یک تیم مهندسی‌ دستگاهی هوشمند طراحی و ساخته است که هوای داخل ماشین را به جریان می‌اندازد و مقادیری هوای تازه جایگزین آن می‌کند.
کد خبر: ۷۶۸۱۲۵
چگونه در مصرف سوخت ماشین خود صرفه جویی کنید

جام جم کلیک: تابستان ها فصلی بسیار گرم است که شما را ملزم به استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودرو می کند و این عمل افزایش مصرف سوخت خودرو را به همراه دارد. حد اقل یک‌بار برای شما پیش آماده است که خودرو خود را در خیابان زیر آفتاب سوزان پارک کرده‌اید و زمانی‌ که برگشته اید از شدت دمای نامناسب و گرمای هوای داخل خودرو چندین دقیقه منتظر مانده اید تا هوای داخل خودرو تغییر کند. جدا از این مسائل به علت فعل و انفعالات شیمیایی که در دمای بالا برای تجهیزات داخلی‌ ماشین اتفاق می‌افتد، گاز هایی سمی داخل هوای ماشین ایجاد می‌شود که سرطان زا هستند و برای سلامتی‌ کاملا مضرّ است.

برای رفع این مشکل و جلوگیری از بالا رفتن دمای داخل ماشین ، یک تیم مهندسی‌ دستگاهی هوشمند طراحی و ساخته است که هوای داخل ماشین را به جریان می‌اندازد و مقادیری هوای تازه جایگزین آن می‌کند.

با قرار گرفتن سنسورهای دمایی بسیار دقیق و بورد الکتریکی مخصوص، این دستگاه به صورت کاملاً هوشمند و بدون نیاز به تنظیمات قبلی‌ شروع به کار کردن می‌کند. کافیست آن‌را روی یکی‌ از پنجره های ماشین نصب کنید و مابقی عملیات به صورت خودکار انجام می‌گیرد. شارژ این دستگاه از یک منبع باتری که با درگاه USB شارژ می‌شود تامین می گردد. یک بار شارژ برای کارکرد یک هفته‌ا‌ی دستگاه کافی‌ است و شما می توانید در صورت نیاز به شارژ وسایل هوشمند خود، از این دستگاه استفاده کنید.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها