رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان:

تغییر نوع جرایم در فضای مجازی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان گفت: اینترنت های همراه و شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه، شکل و نوع جرایم در فضای مجازی را دستخوش تغییر کرده است.
کد خبر: ۷۶۷۰۴۴
تغییر نوع جرایم در فضای مجازی

به گزارش جام جم کلیک: سرهنگ کامبیز اسماعیلی روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، افزود: در حال حاضر استفاده از اینترنت و فضای مجازی از شبکه های ثابت که با استفاده از ابزار ثابت بود، تغییر شکل داده و طراحی به نحوی شده که استفاده از آن از فضای ثابت خانگی به تلفن همراه های هوشمند و شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه تبدیل شده است.

وی گفت: تغییر شکل استفاده از اینترنت موجب افزایش و تسهیل دسترسی های کاربران به فضای مجازی و کاهش نظارت ها شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش جرایم را بیشتر در حوزه مسایل ضد فرهنگی، ضد اخلاقی، هتک حیثیت افراد و جرایم اقتصادی داشته ایم.

سرهنگ اسماعیلی گفت: هم اکنون بالغ بر 200 شبکه پیام رسان در دنیا وجود دارد که 12 شبکه با جنبه شبکه اجتماعی در ایران بیشتر مورد استفاده کاربران است.

وی به راهکارهای سلسله وار و نیازمند استمرار برای کاهش آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگسازی، افزایش نظارت خانواده و ارتقای دانش والدین در این زمینه به عنوان یک الزام و استفاده از نظرات کارشناسان فرهنگی، روانشناسی، مذهبی و روانی در این رابطه مطرح است.

رییس پلیس فتا استان کرمان افزود: در کنار استفاده از شبکه های اجتماعی ایرانی باید آسیب ها و تهدیدهای شبکه های اجتماعی غیر ایرانی را نیز مورد توجه قرار داده و با آگاهی بخشی به جامعه، از آسیب های این شبکه ها پیشگیری کنیم.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها