عموما اعمال تغییرات برای اغلب افراد جالب نیست و این افراد احساس می‌کنند که دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌تواند با شکل و شمایل جید ارتباط برقرار کنند. گوگل نیز در آخرین نسخه از سیستم عامل خود تغییرات زیادی را اعمال کرد و نامش را اندروید 5.0 گذاشت. اندروید 5.0 که از زبان طراحی متریال دیزاین استفاده می‌کنند تغییرات زیادی را از لحاظ طراحی و حتی نرم افزاری داشته است و می‌تواند برای کاربران اولیه کمی گمراه کننده باشد.
کد خبر: ۷۶۵۰۸۴
تغییر شیوه دسترسی به تب‌های کروم در اندروید 5

به گزارش جام جم کلیک: عموما اعمال تغییرات برای اغلب افراد جالب نیست و این افراد احساس می‌کنند که دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌تواند با شکل و شمایل جید ارتباط برقرار کنند. گوگل نیز در آخرین نسخه از سیستم عامل خود تغییرات زیادی را اعمال کرد و نامش را اندروید 5.0 گذاشت. اندروید 5.0 که از زبان طراحی متریال دیزاین استفاده می‌کنند تغییرات زیادی را از لحاظ طراحی و حتی نرم افزاری داشته است و می‌تواند برای کاربران اولیه کمی گمراه کننده باشد.

برای مثال عده زیادی از کاربران حذف کردن حالت سایلنت (سکوت) را در اندروید لالی پاپ (5.0) دوست ندارند و حتی تغییر دهنده اپلیکیشن‌ها (app switcher) هم که تغییراتی داشته نتوانسته است در میان کاربران برای خود جایی باز کند.

در اندروید لالی پاپ بخش تب‌های مرورگر کروم نیز تغییر یافته است و کاربران چندان از آن راضی نیستند. در نسخه‌های قبلی زمانی که کاربر تب‌های جدیدی را باز می‌کرد از طریق خود برنامه و دکمه بالای صفحه، کاربر می‌توانست به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اما گوگل در اندروید آب نبات چوبی تغییراتی را در این بخش اعمال کرده است. در این نسخه زمانی که کاربر تب جدیدی را در مرورگر کروم باز می‌کند، تب‌ها به بخش برنامه‌های اخیر می‌رود و کاربر از طریق آن می‌تواند به تب‌های مختلف دسترسی داشته باشد. البته این مشکل چندان هم غیرقابل حل نیست و شما می‌توانید در ادامه شیوه غیر فعال سازی آن را مطالعه کنید.

مرورگر کروم (Chrome) را اجرا کنید. بخش منو را با لمس کردن سه نقظه موجود در بالای صفحه باز کنید.

به بخش تنظیمات (Settings) بروید.

حال در قسمت Merge tabs and apps حالت را به خاموش یا Off تغییر دهید.

با اعمال این تغییرات کروم ری استارت می‌شود و سپس تب‌ها به صورتی که در نسخه‌های قبلی دیده بودیم در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین امکان باز گرداندن شکل قبلی (اندروید 5.0) تب‌ها نیز با انجام دادن مراحل بالا امکان پذیر است. البته می‌بایست به‌جای خاموش کردن، آن را روشن و فعال کنید.

منبع: آی‌تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها