به تازگی طراحان خبر از ساخت انگشتری را می‌دهند که می‌تواند استرس ایجاد شده در بدن شما را در طول روز اندازه گیری کند و مقدار و نوع آن‌را بازگو کند.
کد خبر: ۷۶۵۰۵۴
انگشتر اندازه‌گیری استرس

جام جم کلیک: تا به امروز شاهد بسیاری از گجت‌ها بوده ایم که برای اندازه‌گیری بسیاری از علائم سلامتی‌ بدن ساخته و به بازار عرضه شده اند. از ساعت های هوشمند گرفته تا سنسورهایی که در حین ورزش کردن درون لباس شما قرار می گیرند، اما گویا طراحان نمی خواهند از هیچ وسیله‌ای دریغ کنند و آن‌را با تکنولوژی پیوند بدهند.

به تازگی طراحان خبر از ساخت انگشتری را می‌دهند که می‌تواند استرس ایجاد شده در بدن شما را در طول روز اندازه گیری کند و مقدار و نوع آن‌را بازگو کند. انگشتر MOOD و یا MOODMETRIC که فعلا در یک طرح و رنگ برای بانوان طراحی شده است ،دقیقا حالت احساسی شما که ناشی‌ از استرس است را تشخیص می دهد و آنها‌را از طریق یک نرم‌افزار برنامه موبایل به شما نشان می دهد و آن‌را طی‌ روزها، ماه‌ها و یا سال‌ها ذخیره می‌کند تا بواسطه آن شما از این اطلاعات و روند بهبود خود در کنترل احساسات و استرستان آگاه شوید.

نحوه عملکرد این انگشتر بسیار جالب است و تقریباً بر اساس خاصیت دستگاه دروغ سنج که پلیس در زمان بازجویی استفاده می‌کند، طراحی شده است. این انگشتر بر اساس اندازه‌گیری رسانایی الکتریکی که در زمان های مختلف در پوست وجود دارد، میزان رطوبت آن‌را تشخیص می‌دهد و به شما می‌گوید که نوع استرس شما چیست. کاملا مشخص است که در زمان ایجاد استرس در بدن با ایجاد واکنش‌های شیمیایی، بدن انسان از نظر فیزیکی نیز دچار تغییراتی‌ می شود که در نهایت از طریق این انگشتر میزان استرس و نوع آن قابل تشخیص است.

این انگشتر توسط یک کابل میکرو یو.اس‌.بی شارژ می شود و به کمک تکنولوژی بلوتوث کم مصرف، اطلاعات اندازه‌گیری شده را به گوشی هوشمند شما منتقل می‌کند. در حال حاضر این انگشتر برای استفاده عموم قرار داده نشده است و تنها علاقمندان می توانند از طریق ثبت‌نام در یک وب‌سایت نسبت به داشتن آن نظر خود را اعلام کنند.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها