گوگل اطلاعات جی‌میل ویکی‌ لیکس را دراختیار دولت آمریکا قرار داده بود

رسوایی امنیتی گوگل، اطلاعات جی‌میل شما امن نیست

اطلاعات جدیدی درباره ماجرای ویکی لیکس فاش شده است که بر اساس آن‌ها گوگل بدون هیچ مقاومتی اطلاعات جی‌میل ویکی لیکس را در اختیار مقامات آمریکا قرار داده است.
کد خبر: ۷۶۳۹۱۱
رسوایی امنیتی گوگل، اطلاعات جی‌میل شما امن نیست

جام جم کلیک: ماجرای افشای اطلاعات و شنود اطلاعات شخصی افراد توسط دولت آمریکا امر چندان جدیدی محسوب نمی‌شود و بدون شک مواردی از نقاط اوج در این راستا را می‌توان ماجرای‌ افشای اطلاعات سیاسی توسط ویکی لیکس و ماجرای افشاگری‌های ادوارد اسنودن دانست. در این میان در حالی که هنوز پرونده اسنودن به‌عنوان یک بحث بسیار داغ رسانه‌ای مطرح است بسیاری از شرکت‌ها مدعی هستند که به‌هیچ‌عنوان با دولت آمریکا همکاری نخواهند کرد و اطلاعات محرمانه کاربران خود را امن نگاه خواهند داشت.

یکی از شرکت‌هایی که به‌دفعات از امنیت اطلاعات شخصی یاد کرده و آن را مهم می‌دانست، گوگل است ولی این موضوع با افشاگری‌های اخیر بیشتر رنگ شعار به خود گرفته است زیرا مشخص شده است که در سال 2012، شرکت گوگل بدون هیچگونه مشکلی برای ارائه اطلاعات حساب کاربری ایمیل این گروه در سیستم جی‌میل به سازمان اف‌ بی آی اقدام کرده است که این امر به معنی همکاری مستقیم گوگل در نقض قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی محسوب می‌شود.

نکته جالب و امیدوارکننده در این زمینه این است که گول در سال 2014 و درست یک‌ سال پیش این موضوع را به ویکی لیکس اعلام کرده است که البته این اطلاع‌رسانی زمانی انجام شده است که دو سال از نظارت تمام عیار سازمان اف بی آی بر اطلاعات ایمیل این گروه می‌گذشته است. این عملیات شامل شنود چند ایمیل مختلف از مسئولان ویکی لیکس بوده است و در این میان یکی از قربانیان این ماجرا که کریستین هرافنسون نام دارد در این باره می‌گوید:

«وقتی به این فکر می‌کنم که گفته‌های شخصی من و مادرم درباره مرگ یکی از اقوام ما توسط اف بی آی شنود می‌شده است حالم از کل ماجرا به هم می‌خورد.»

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
۰
۰
این شركتهای دنیای سرمایه داری مردم ومشتریانشان را میفروشند البته نه به هر كسی به مشتریان خاص.در چین (مدتها پیش)ادرس ومحل استقرار یكی از مخالفان مهم را كه بدنبالش بودند به دولت فروخته بودند.اوهم گویا گوشی دستش نبوده.

نیازمندی ها