صورت‌های زیبا برای ساعت هوشمند شما

با واچ‌فیس‌های اندروید ویر آشنا شوید

در قسمت سوم از سلسله‌مطالب راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند، قصد داریم به نکاتی در رابطه با ظاهر این ساعت‌ها و پشتیبانی آنها از قابلیت‌های شخصی‌سازی همچون تعویض بند ساعت اشاره کنیم.
کد خبر: ۷۶۱۶۵۳
راهنمای خرید ساعت هوشمند (بخش سوم)

شاید تا چند سال قبل وجود صفحه‌ نمایش لمسی روی گجت‌هایی همچون ساعت مزیت بزرگی به‌شمار می‌رفت، اما این روزها هر گجتی که به بازار عرضه می‌شود از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و استفاده از دستگاه با عملکرد لمسی به یکی از استانداردهای ساخت این دستگاه‌ها تبدیل شده است. پس شکی نیست ساعت هوشمند شما نیز باید از صفحه ‌نمایش لمسی برخوردار باشد تا بدون نیاز به استفاده از کلیدهای کلاسیک بتوانید روی هر بخشی فشار داده و وارد آن شوید.

در نقطه مقابل گاهی یک ساعت هوشمند آن‌قدرها هم نباید هوشمند به ‌نظر برسد، زیرا همواره طرح‌های کلاسیک مشتریان خاص خودشان را دارند. به‌ عنوان مثال شاید ساعت هوشمندی با طراحی کاملا مدرن و بدون کلیدهای کناری برای نوجوانان یا جوانان مناسب باشد، اما احتمالا فردی همچون بیل ‌گیتس چنین ساعتی را نمی‌پسندد و ترجیح می‌دهد از ساعت‌های کلاسیک یا ساعت‌های هوشمند با طراحی کلاسیک استفاده کند.

گاهی ممکن است در برخی مدل‌ها فقط دکمه‌های کلاسیک، گزینه‌های کنترلی ساعت به ‌شمار بروند و از صفحه لمسی خبری نباشد و گاهی نیز کوچک بودن صفحات لمسی شما را مجبور به استفاده از کلیدهای کناری می‌کند. هدف ما از گفتن این نکته، ارائه دید باز و هوشمندانه هنگام خرید هریک از این مدل‌هاست. حق انتخاب برای شما محفوظ است.

شخصی‌سازی

ساعت‌های هوشمند کم‌کم به صفحات هوشمند تبدیل می‌شوند. به‌عبارت دقیق‌تر چنانچه ساعتی به ‌صورت کامل ارائه شود، چندان گزینه مناسبی برای خرید نیست، زیرا ممکن است شما طرح بند ساعت را نپسندید یا در صورت بروز خرابی و مشکل نتوانید بند آن را تهیه کنید.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوبی که بسیاری از شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهند، انتخاب از میان بندهای مختلف با رنگ‌بندی متفاوت یا پشتیبانی از بندهای استاندارد در هر مدل و طرح از سوی کاربر است.

برای مثال سامسونگ دوربین ساعت Galaxy Gear را که روی بند دستگاه وجود داشته در مدل Gear2 داخل صفحه دستگاه قرار داده و به این ترتیب این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از هر بند 22 میلی‌متری استانداردی استفاده کنند. همچنین خود این شرکت نیز بندهایی را برای فروش همراه این ساعت در نظر گرفته که مشتریان می‌توانند نسبت به خرید هر یک از آنها اقدام کنند.

ساعت Pebble Steel با دو بند چرمی و فلزی به مشتری ارائه می‌شود و سونی اسمارت واچ 2 نیز مجهز به بند قابل تعویض 24 میلی‌متری است.

ساعتی همچون Toq نیز مزایایی دارد، اما هنگامی که به بررسی بند آن می‌رسیم فقط گزینه‌ انتخابی کوتاه‌کردن بند برای اندازه ‌کردن آن با مچ دست است.

توصیه کلیک: سن و سال، موقعیت اجتماعی، سلیقه و دیگر موارد از مواردی است که در انتخاب ظاهر یک ساعت اهمیت دارد. ابتدا گزینه‌های فنی را کنار گذاشته و سعی کنید ساعت‌هایی را پیدا کنید که ظاهر آنها مطابق با سلیقه‌ شما باشد. پس از آن، با مقایسه مشخصات فنی و جزئیات بیشتر، ساعت مورد علاقه را بخرید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها