گوگل در آستانه خرید سیستم کیف پول اینترنتی سافت کارد قرار دارد

گوگل و خرید یک سیستم کیف پول دیجیتالی

شرکت گول نیز به‌نوع خود نسبت به سامانه پرداخت تلفن‌های همراه اپل عکس‌العمل نشان داده است و قصد دارد تا سیستم کیف‌ پول شرکت بیگ فون که سافت کارد نام دارد را خریداری کند.
کد خبر: ۷۶۰۵۱۷
گوگل و خرید یک سیستم کیف پول دیجیتالی

جام جم کلیک: در سال 2010 میلادی بود که شرکت بیگ فون سامانه پرداخت دیجیتالی ویژه‌ای به نام isis را با همکاری شرکت‌های مخابراتی آمریکا به‌ راه انداخت، این سیستم که درست مانند چیزی که امروزه اپل پی به آن دست یافته است عمل می‌کرد، به کاربران خود اجازه می‌داد تا بدون داشتن کارت اعتباری در جیب خود بتوانند تنها با کمک تلفن همراه هوشمند خود برای پرداخت هزینه‌ها اقدام کنند. البته این سیستم به توفیق چندانی دست نیافته بود زیرا برای استفاده از آن می‌بایست یک قاب 70 دلاری ویژه برای تلفن همراه هوشمند خریداری می‌شد و بسیاری از افراد حاضر به پرداخت این رقم نبودند.

این سیستم پس از ظهور گروه تروریستی داعش که در انگلیسی isis نامیده می‌شود، مجبور شد تا نام خود را به سافت کارد تغییر بدهد و به‌نظر می‌رسد که گوگل در آستانه توافق رسمی با شرکت بیگ فون قرار دارد تا سیستم سافت کارد را به‌عنوان بخشی جدید به سیستم خدمات خود بیفزاید.

این شرایط رقابت را به‌شدت بالا خواهد برد زیرا مایکروسافت و پی پل برای سیستم پرداخت دیجیتالی به توافق رسیده‌‌اند، اپل سیستم اپل پی را در اختیار دارد و در صورت خریداری شدن سافت کارد توسط گوگل، تمامی قدرت‌های اصلی در بخش سیستم‌های عامل همراه با سیستم منحصر به‌فرد پرداخت دیجیتالی خود همراه خواهند بود و این امر می‌تواند در نهایت به نفع مشتریان تمام شود زیرا این نوع از رقابت‌ها به همه‌گیر شدن این سیستم‌های پرداخت کمک شایانی خواهد کرد. شرکت‌های گوگل و بیگ فون از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرده‌اند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها