اگر از قهرمانان ورزشی بپرسید آگاهی‌ از سلامت و شرایط کدامین عضو حائز اهمیت است، بدون شک جوابی‌ که می‌شنوید ضربان قلب خواهد بود. اینکه در اندازه‌گیری این فاکتور از چه دستگاهی استفاده می شود و دقت آن به چه میزان باشد، بسیار مهم است.
کد خبر: ۷۶۰۰۵۰
آگاهی لحظه‌ای ورزشکاران از سلامت خود

جام جم کلیک: اگر از قهرمانان ورزشی بپرسید آگاهی‌ از سلامت و شرایط کدامین عضو حائز اهمیت است، بدون شک جوابی‌ که می‌شنوید ضربان قلب خواهد بود. اینکه در اندازه‌گیری این فاکتور از چه دستگاهی استفاده می شود و دقت آن به چه میزان باشد، بسیار مهم است. دستگاه هایی که امروزه برای اندازه‌گیری ضربان قلب استفاده می شوند دارای محدودیت هایی هستند، مثلا تسمه های اندازه‌گیری ضربان قالب که به بدن متصل می شوند محدودیت حرکت و جابجا شدن را دارند. مچ‌بندهایی هم که اخیراً ساخته شده اند تا کار را ساده‌تر کنند اکثراً دقت لازمه را نداشته و دست و پا گیر هستند، تاحدی که بعد از استفاده، طی مدتی‌ کوتاه ورزشکار را کلافه می‌کند.

همه این موارد بخصوص دقت و دست و پاگیر بودن این دستگاه‌ها باعث می شود تا یک ورزشکار حرفه ای‌ نتواند مهمترین اطلاعات کاربردی در زمان تمرین را ثبت کند تا با آنالیز آن ها از شرایط آمادگی خود باخبر شود. در طی‌ یک استارت آپ ایده رفع مشکلات اینچنینی مطرح و تصویر نهایی برای ساخت یک دستگاه کارآمد به اسم AmpStrip توسط طراحان کشیده شد.

این دستگاه پارامترهای فیزیکی‌ ورزشکار را به صورت دقیق و بدون محدودیت اندازه‌گیری می‌کند، ضربان قلب در شرایط استراحت، بهبود، حجم تمرینات، کالری مصرف شده، دمای بدن و بسیاری پارامترهای دیگر را اندازه‌گیری می‌کند. ثبت این اطلاعات طی‌ بازه‌های زمانی‌ معین شما را قادر خواهد ساخت تا از پروسه پیشرفت خود کاملا مطلع شوید.

از نظر شکل ظاهری AmpStrip هم شکل و اندازه چسب زخم است و برای استفاده از آن کافیست آن‌را به زیر سینه پائین قلب بچسبانید و در تمامی شرایط حتی در زیر آب از آن استفاده کنید. روکش سیلیکونی AmpStrip باعث می شود تا نه تنها در برابر ضربات مقاوم باشد، بلکه از نظر وزنی نیز کاملا سبک است و شما آن‌را احساس نمی کنید. تمامی اطلاعاتی‌ که ثبت می شود از طریق تکنولوژی بلوتوث ۴ به نرم افزار مربوطه که بر روی گوشی همراه نصب می شود، منتقل شده و قابل روئیت هستند. این قطعه کوچک مجهز به یک ECG sensor ، 3-axis MEM’s accelerometer و یک skin proximity Thermistor است تا تمامی پارامترها با دقت بالا برداشت و منتقل گردند.

انرژی لازم برای تامین انرژی AmpStrip از طریق یک باتری 20 mA فراهم می شود و یک بار شارژ آن برای ۷ روز کافی‌ است. پردازش‌گر در نظر گرفته شده از نوع 32-bit ARM MO است تا اطلاعات به سرعت و با دقت بالا برداشت و ارسال شوند.

سینا قمری
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها