شرکت سامسونگ شرایط خرید بلک‌بری را از مسئولان این شرکت جویا شده است

سامسونگ به دنبال خریدن بلک‌بری

پس از سالی فاجعه بار برای سامسونگ و چندمین سال فاجعه بار برای بلک‌بری به‌نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا با خریدن بلک‌ بری به مبلغ 7 و نیم میلیارد دلار، به هر دو شرکت برای بهبود شرایط فعلی کمک کند.
کد خبر: ۷۵۹۹۴۱
سامسونگ  به دنبال خریدن بلک‌بری

جام جم کلیک: به نظر می‌رسد که دوران بحرانی برای بلک بری و سامسونگ روبه‌‌پایان است زیرا شایعاتی شنیده می‌شود که سامسونگ قصد دارد تا مالکیت شرکت کانادایی بلک بری را با رقم 7 میلیاد و پانصد میلیون دلار در اختیار بگیرد که این امر می‌تواند برای سامسونگی که در طول سال گذشته میلادی با افتی فاحش روبرو شده بود به‌عنوان یک گزینه برای تغییر رو به‌ جلو و برای بلک بری نیز به‌عنوان یک روش فرار از گردابی که در آن اسیر است محسوب شود.

در این میان دو دلیل اصلی وجود دارد که این اقدام سامسونگ را بیشتر از پیش منطقی و معقول نشان می‌دهد، دلیل اول به ساختار اختراعات بلک بری بازمی‌گردد، درست است که بلک‌ بری در بازار فروش توفیقی ندارد ولی اختراعات این شرکت در زمینه خدمات تلفن‌های همره هوشمند را نمی‌توان در هیچ‌ شرایطی دست‌کم گرفت و سامسونگ می‌تواند با خرید این شرکت، از حق استفاده این اختراعات بهره‌مند شود. دومین مورد مهم نیز سیستم مسنجر بلک‌ بری است که یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان است و با انحصاری شدن آن برای محصولات سامسونگ می‌توان شاهد جهش در تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت کره‌ای بود.

البته در این راه یک مشکل بالقوه وجود دارد و این مشکل دولت کانادا خواهد بود، این دولت در هنگامی که لنوو توسط چینی‌ها با پیشنهاد خرید روبرو شده بود نیز عکس‌العمل بسیار تندی نشان داده و اعلام کرده بود که اجازه نخواهد داد که چینی‌ها کنترل یک شرکت در کانادا را برعهده بگیرند که البته در نهایت، این امر به تغییراتی در نحوه قرارداد منتهی شده و جلوی معامله اصلی را نگرفت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها