اینترنت در ایستگاه بین‌المللی فضایی با سرعتی بسیار پایین در اختیار فضانوردان قرار دارد

سرعت اینترنت در فضا چقدر است؟

آیا امنیت بالا در اینترنت به بستری برای فعالیت‌های تروریستی منجر خواهد شد؟

آیا اینترنت به بهشت امن تروریست‌ها تبدیل می‌شود؟

نخست وزیر انگلستان معتقد است که امنیت بالای اینترنت به فضا و بستری برای فعالیت آسوده‌خاطر تروریست‌ها و برنامه‌ریزی آن‌ها برای اعمال غیر انسانی منجر خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۹۴۶۴
آیا اینترنت به بهشت امن تروریست‌ها تبدیل می‌شود؟

جام جم کلیک: اینترنت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای زندگی انسان امروزی شناخته می‌شود و علیرغم اینکه تقریبا در تمام قسمت‌های آن، اعمال پیشرفت بدون تردید صورت می‌گیرد ولی بخش امنیت هنوز با تردیدهای بسیاری روبرو است. در زمینه امنیت دو دسته دیدگاه وجود دارد که نه می‌توان آن‌ها را پذیرفت و نه می‌توان آن‌ها را رد کرد.

این دو دیدگاه شامل شنود اطلاعات توسط مراکز امنیتی و در جبهه مقابل نیز امنیت کامل اطلاعات و عدم امکان دسترسی و شنود اطلاعات است. در طرح اول می‌توان انتظار داشت که مردم در استفاده از اینترنت به حس نظارت دائمی و زندانی بودن دچار شوند که این حس موجب می‌شود که نتوان آن را کاملا پذیرفت ولی در مورد دوم این امنیت بالا ممکن است به خطر سواستفاده از اینترنت منجر شود و به قول نخست وزیر انگلستان اینترنت به بهشتی امن برای تروریست‌ها تبدیل شود تا بتوانند عملیات‌های خود را برنامه‌ریزی کنند.

این دو مورد به‌‌حدی پیچیده است که نمی‌توان هیچ‌یک از آن‌ها را رد و یا قبول کرد؛ هر انسانی نه علاقه دارد که شاهد رصد شدن اطلاعات شخصی خود و خانواده‌اش توسط دولت‌ها باشد و یا اینکه بخواهد اینترنت را بستر شکل‌گیری حمله‌های تروریستی ببیند. به این‌ترتیب باید منتظر ماند تا با ارائه راه حلی مناسب در این زمینه شاهد یک جهش بسیار ویژه در تاریخ استفاده از شبکه‌های جهانی باشیم، جهشی که به‌نظر می‌رسد هنوز تا رسیدن به‌ آن راه فراونی پیش روی بشر امروزی است و برای رسیدن به آن باید تمامی متخصصان جهانی دست به دست هم داده و به دنبال بهترین راهکار باشند، اقدامی که امروزه به‌هیچ‌عنوان شاهد آن نیستیم.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها