چند ماه پیش گوگل سیستم کنترل راه دور کامپیوتر را برای دستگا‌‌ه‌های اندرویدی معرفی و عرضه کرد ولی این سیستم به‌‌تازگی برای سیستم‌عامل iOS نیز معرفی شده است.
کد خبر: ۷۵۹۰۶۶
کنترل رایانه از راه دور با گوگل کروم آیفون

جام جم کلیک: شرکت گوگل با معرفی یک نرم‌افزار جدید برای سیستم‌عامل همراه شرکت اپل سرانجام به‌ فکر عرضه ساختار کنترل از راه دور بر روی این سیستم‌عامل محبوب افتاده است و به کمک این نرم‌افزار جدید به کاربران اجازه خواهد داد تا از راه دور و با تبلت یا تلفن همراه هوشمند ساخت اپل بتوانند کامپیوتر خانگی خود را کنترل کنند.

البته این نرم‌افزار کاملا مستقل بوده و هیچ ربطی به نر‌م‌افزارهای دیگری که از سری کروم به بازار عرضه می‌شوند ندارد و با نام کروم ریموت در بازار نرم‌افزاری اپل قابل دسترسی و دانلود خواهد بود.

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا کامپیوتر خود را بدون محدودیت سیستم‌عامل تحت کنترل راه دور دربیاورید و لازم نیست که برای کنترل کامپیوتر خود با گوشی اپل، تنها به یک سیستم کامپیوتری اپل مجهز باشید بلکه کروم‌بوک‌ها و سیستم‌های ویندوزی نیز می‌توانند توسط این نرم‌افزار به‌صورت راه دور کنترل شوند.

البته این نرم‌افزار چندان جدید نیست و تقریبا 9 ماه پیش بود که این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل همراه اندروید به بازار عرضه شده بود ولی سرانجام گوگل تصمیم گرفت تا این خدمات را بر روی بازار نرم‌افزاری اپل استور نیز به مشتریان آن عرضه کند. این نرم‌افزار مانند هر نرم‌افزار دیگری می‌تواند بین کامپیوتر و دستگاه کنترل از راه‌ دور آن ارتباطی امن برقرار کند که تائید هویت این ارتباط به واسطه یک رمز مشترک تائید شده بین هردو سمت مبادله انجام خواهد شد. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار ساده است و مسلما این نوع از همکاری بین گوگل و اپل، مخاطبان بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها