گزارش‌های جدید نشان می‌دهند تعداد بدافزارهایی که طی دو سال گذشته ایجاد شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد کل بدافزارهایی است که در مجموع ۱۰ سال شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۷۵۸۷۲۷
شناسایی بیش از ۱۴۳ میلیون بدافزار در سال ۲۰۱۴

به گزارش جام جم کلیک: گزارش‌های جدید نشان می‌دهند تعداد بدافزارهایی که طی دو سال گذشته ایجاد شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد کل بدافزارهایی است که در مجموع ۱۰ سال شناسایی شده‌اند.

براساس گزارش تلگراف، به لطف افزایش غیرمنتظره انواع بدافزارها، آلودگی ناشی از این کدهای مخرب که حاوی ویروس‌ها و کرم‌های رایانه‌ای هستند، متخصصان تعمیر رایانه‌ها را به شدت مشغول نگه داشته‌اند.

میزان ردیابی بد‌افزارها توسط شرکت AV-Test، شرکتی که میزان اثرگذاری آنتی‌ویروس‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، در سال 2014 به بیش از 143 میلیون مورد افزایش یافته‌است، یعنی افزایشی 72 درصدی نسبت به سال 2013. به بیانی دیگر، تعداد بدافزارهای کشف شده طی دو سال گذشته بسیار بیشتر از تعداد بدافزارهایی است که در مجموع 10 سال شناسایی شده‌اند.

دیگر دیده‌بانان بدافزارهای جهان از قبیل Malwarebytes و کسپرسکی نیز به آماری مشابه رسیده‌اند. کسپرسکی تعداد حملات بدافزاری به موبایل‌ها را در سال 2014 نسبت به سال پیش از آن چهار برابر اعلام کرده‌است.

نرم‌افزارهای ضدویروس برای سال‌ها بدافزارها را براساس کد‌های نرم‌افزاری مخرب مسدود می‌کردند. اما هکرها راه‌حلی برای برداشتن این سد یافته‌اند: آنها می‌توانند کد‌های بدافزاری را خریداری کرده و یا به صورت رایگان دانلود کنند و با ایجاد چند تغییر کوچک در آن، بدافزار را در چشم برنامه‌های آنتی‌ویروس نامرئی سازند و آشوب به پا کنند. به گفته متخصصان امنیت شبکه، این کار به سادگی تغییر دادن چند حرف از یک واژه در نرم افزار Word است.

صنعت امنیت شبکه در تلاش است برای این مشکل راه‌حلی بیابد. یکی از جدید‌ترین این راه‌حل‌ها، ردیابی نوع عملکرد بدافزارها و هدف نهایی آنها است. با این‌همه چنین راهکارهایی نیز چندان نجات‌بخش نخواهند‌بود. به گفته نیلسون، یکی از مهندسان شرکت کسپرسکی، در شرایطی که بدافزارها از طریق تبلیغات وب‌سایت‌های معتبری مانند یاهو نیز انتقال داده می‌شوند، پرهیز از ورود به وب‌سایت‌های مشکوک نیز چندان کمکی به کنترل این شرایط نخواهد‌کرد.

منبع: همشهری آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها