کارمندان این بانک در ژاپن برای بلند کردن بسته‌های پول از کمک اسکلت‌های روباتیک بهره می‌برند

با این اسکلت روباتیک، وزن بیشتر را با فشار کمتر بلند کنید

دانشمندان رده روباتیک در هندوستان نخستین روبات تولید شده با چاپ سه‌بعدی را عرضه کردند

رونمایی از روبات اعجاب‌آور هندی

در نمایشگاه CES امسال یک روبات ویژه توسط متخصصان هندی به نمایش درآمد که با کمک چاپ سه بعدی ساخته شده و دامنه حرکتی وسیعی دارد.
کد خبر: ۷۵۷۳۷۶
رونمایی از روبات اعجاب‌آور هندی

جام جم کلیک: صنایع روباتیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر آینده بشر شناخته می‌شوند و در این راستا تلاش دانشمندان در رده‌های فناوری اطلاعات و سخت‌افزاهای کامپیوتری این بوده است که بتوانند به ساخت روبات‌هایی کمک کنند که این روبات‌ها حرکات انسانی را تا حد ممکن شبیه‌سازی کنند.

در این میان با عرضه فناوری چاپ سه‌بعدی دریچه‌های جدیدی برای ساخت قطعات فیزیکی برای روبات‌ها گشوده شده است و دانشمندان هندی نیز با بهره گرفتن از این فناوری یک روبات ویژه به نام Manav را در نمایشگاه CES سال جاری به نمایش درآورده‌اند که این روبات می‌تواند به‌صورت مستقیم از انسان دستورات صوتی دریافت کند.

این روبات تنها 2 کیلوگرم وزن دارد و قد آن نیز تنها 61 سانتی‌متر است. در سر این روبات دو دستگاه میکروفون برای دریافت صدا و چند دوربین برای دریافت تصویر کارگذاری شده‌ است که این ابزارهای موجب می‌شوند تا این روبات بتواند به انجام فعالیت‌های متعددی مانند بازی کردن فوتبال، انجام فعالیت‌های تمرینی و نرمشی و جابجا کردن اجسام سبک دست بزند و در این میان یکی از نکات برجسته درباره ساخت این روبات این است که حرکات آن محدود به یک نوع از عملکرد نیست و همین امر به دانشمندان اجازه خواهد داد تا تحقیقات بسیار گسترده‌تری را در زمینه روباتیک به اجرا دربیاورند.

این روبات یکی از ارزان قیمت‌ترین روبات‌های پیشرفته در جهان نیز محسوب می‌شود و قیمت آن کم‌تر از 2500 دلار آمریکا اعلام شده است که این قیمت نیز در نوع خود یکی از مزایای روبات Manav به حساب خواهد آمد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها