شرکت فیس‌بوک برای خرید یک سیستم هوش مصنوعی اقدام کرده است که می‌توان به کمک آن فیس‌بوک مسنجر را به امکاناتی مشابه با سیستم سیری اپل مجهز کرد.
کد خبر: ۷۵۶۶۰۸
فیس‌بوک مسنجر سخنگو خواهد شد

جام جم کلیک: شرکت فیس بوک و مسئولان این غول شبکه‌های اجتماعی برای خریداری کردن یک شرکت فناوری اطلاعات به نام Wit.ai وارد مذاکره شده‌اند که این امر می‌تواند به جهشی بسیار بزرگ در فیس‌بوک مسنجر منجر شود.

شرکت Wit.ai خدمات شناسایی ساختار صدا به‌صورت طبیعی را تولید می‌کند و نرم‌افزارهای متعددی از قابلیت‌های محصولات این شرکت استفاده کرده‌اند ولی این امر برای فیس‌بوک چه کاربردی خواهد داشت؟ مسئولان فیس‌بوک قصد دارند تا با افزودن این امکانات به سیستم فیس‌بوک مسنجر، این مسنجر را به رابط کاربری صوتی ویژه‌ای مجهز کنند که مانند سیستم سیری در گوشی‌های اپل می‌تواند برای شناسایی صدای کاربر اقدام کرده و نیازهای او را با کمک سیستم صوتی پاسخ بدهد.

مسئولان فیس‌بوک اطلاعات کمی درباره شرایط انجام این معامله در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند و تنها به گفتن چند جمله در این باره بسنده کرده‌اند:

«شرکت Wit.ai به‌عنوان یک شرکت بسیار خوش‌نام در رده هوش مصنوعی شناخته می‌شود و محصولات این شرکت به‌سادگی می‌توانند امکانات خود را به کاربران ارائه کنند و ما از این‌که بخواهیم آن‌ها را در خانواده خود داشته باشیم بسیار خرسند خواهیم شد.»

به‌ این ترتیب به‌نظر می‌رسد که خرید این شرکت در آستانه رخ دادن باشد ولی زمان اعمال امکانات Wit.ai بر روی فیس‌بوک مسنجر مشخص نیست و البته با افزوده شدن این امکانات می‌توان انتظار تغییر کاربری فیس‌بوک مسنجر از یک نرم‌افزار مدیریت گفتگو به یک دستیار شخصی الکترونیک را نیز داشت، هرچند که بعید به‌نظر می‌رسد هدف از این کار رقابت با سیستم هایی مانند سیری و کورتانا باشد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها