نخستین ابزارهای پوشیدنی با امکان شارژ با کمک نور خورشید ساخته شدند

نخستین ابزار پوشیدنی با امکان شارژ خورشیدی

دو شرکت Misfit و Swarovski موفق شدند تا نخستین نسل فناوری‌های پوشیدنی با امکان استفاده از سلول‌های خورشیدی به‌عنوان منبع انرژی را بسازند.
کد خبر: ۷۵۶۵۸۵
نخستین ابزار پوشیدنی با امکان شارژ خورشیدی

جام جم کلیک: یکی از مشکلات اصلی فناوری‌های پوشیدنی را می‌توان ظاهر آن‌ها دانست، بیشتر ابزارهای مرسومی که در رده فناوری‌های پوشیدنی ارائه شده‌‌اند از فاصله‌ای دور به هر بیننده‌ای گوشزد می‌کنند که یک وسیله دیجیتالی هستند و در این میان بسیاری از افراد دوست دارند تا از ابزارهای دیجیتالی خود بدون جلب توجه عمومی بهره ببرند که این دو امر با یکدیگر در تضاد هستند. دومین نکته‌ای که استفاده از این فناوری‌ها را دشوار می‌سازد به باتری آن‌ها بازمی‌گردد و به‌علت نیاز به شارژ، نمی‌توان برای مدت زمانی طولانی به استفاده از این فناوری‌ها پرداخت.

در این میان شرکت‌های Misfit و Swarovskiکه بیشتر در زمینه طراحی پوشیدنی‌های لوکس و تزئینی مشهور هستند اقدام به ساخت فناوری‌های پوشیدنی ویژه‌ای کرده‌اند که از نظر ظاهری بسیار زیبا و جذاب هستند. البته نکته بارز این گردن‌بند و دست‌بند را نباید تنها ظاهر آن‌ها دانست زیرا این دو محصول نخستین فناوری‌های پوشیدنی جهان هستند که به سیستم شارژ خورشیدی مجهز شده‌اند و می‌توانند انرژی مورد نیاز باتری خود را از تابش خورشید دریافت کنند و نور مورد نیاز آن‌ها هم به اندازه‌ای است که تنها درصورت زندگی کردن در غار با خالی شدن کامل باتری و عدم وجود پشتیبانی سلول‌های خورشیدی روبرو خواهید شد.

این دو محصول بین 70 تا 250 دلار قیمت دارند و اگرچه از نظر کارایی و خدمات نمی‌توانند با مدل‌های بزرگ ساخته شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری رقابت کنند ولی با امکانات شارژ خورشیدی و ظاهر زیبایشان می‌توانند محدوده بزرگی از مخاطبین را به خود جلب کنند، مخاطبینی که شاید پیش از این علاقه‌ای به استفاده از فناوری‌های پوشیدنی از خود نشان نمی‌دادند.

این دو محصول فعالیت‌های مختلفی همچون سنجش کیفیت خواب، میزان کالری مصرف شده، مسافت طی شده و شمارش قدم‌ها را به خوبی به انجام می‌رسانند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها