نشست خبری اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

جزییات اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات

وقتی قرار است کشور در زمینه‌ای رشد کند، قبل از هر چیز متخصصان آن حوزه باید محتوای علمی درباره آن تولید کنند. به‌همین‌منظور اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات نوزدهم و بیستم بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۶۰۹۳
جزییات اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات

جام جم کلیک: وقتی قرار است کشور در زمینه‌ای رشد کند، قبل از هر چیز متخصصان آن حوزه باید محتوای علمی درباره آن تولید کنند. به‌همین‌منظور اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات نوزدهم و بیستم بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

در نشست خبری این کنفرانس که شنبه، سیزدهم دی با حضور دبیر، دبیر علمی، چند عضو هیات علمی، دبیر اجرایی و مدیر اجرایی برگزار شد، اطلاعات بیشتری در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت. اولین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، ۱۱ محور اصلی شامل تجارت الکترونیکی، امنیت در فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت، وب و نرم‌افزارهای کاربردی، مخابرات و ارتباطات، هوش مصنوعی، شبکه ارتباطی، آموزش الکترونیک، موبایل، سیستم‌های اطلاعاتی و سخت‌افزار خواهد داشت.

به‌گفته دکتر داریوش نوروزی، دبیر کنفرانس:

هدف اصلی این کنفرانس دریافت ایده است تا چرخ علمی کشور به حرکت درآید تا بخش صنعت با دانشگاه پیوند عمیق‌تری پیدا کند.

دکتر درخشان، دبیر علمی کنفرانس نیز به ضرورت ایجاد چنین سمینارهایی در کشور اشاره کرد و درباره تفاوت این سمینار با دیگر سمینارها گفت:

«برای اولین بار می‌خواهیم نتیجه این سمینار و مقالاتی را که در ارتباط با نیازهای سازمان‌ها هستند، به‌صورت عملی دربیاوریم و آنها را پیاده‌سازی کنیم. اگر خود شرکت‌ها بخواهند کار تحقیقاتی انجام دهند، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.»

تاکنون حدود ۲۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ۱۱۹ عدد برای اعتبارسنجی پذیرفته‌شده‌اند و اساتید و کارشناسان حوزه با دقت بیشتری کیفیت آنها را بررسی می‌کنند. بیشترین مقالات ارسال شده به‌ترتیب به حوزه‌های هوش‌مصنوعی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت و امنیت در فناوری اطلاعات اختصاص داشته‌اند.

به گزارش جام جم کلیک، دکتر سعید فرخی، عضو هیات علمی کنفرانس نیز اظهار کرد:

«این همایش می‌تواند یک پله ترقی برای رشد آی.تی کشور باشد. مباحثی مانند هوش مصنوعی و سخت‌افزار که کمتر در کشور مطرح می‌شوند، در این همایش به آنها بهای زیادی داده خواهد شد.»

او در ادامه اذعان کرد ما همیشه یاد گرفتیم سخت‌افزار را وارد کنیم، به همین دلیل محققان کشور چندان در این زمینه مقاله‌های عمیق ارائه نمی‌دادند. درحالی‌که کشورهای جهان دوم مانند تایوان، مالزی و چین سخت‌افزار تولید می‌کنند، همه می‌دانیم تولید آنها در کشور بسیار به نفع ماست.

مهندس نقره‌کار یکی دیگر از اعضای هیات علمی کنفرانس درباره تنوع محورهای مطرح شده گفت:

«شاید هر کدام از این موضوعات بتوانند یک کنفرانس را به خود اختصاص دهند، اما با توجه به این‌که این همایش اولین کنفرانس ملی این حوزه است، ترجیح دادیم تنوع را حفظ کنیم تا همه در آن حضور پیدا کنند و در همایش‌های بعدی آن را محدودتر و تخصصی‌تر خواهیم کرد.»

مهندس سمیرا پناهی، مدیر اجرایی کنفرانس نیز در پاسخ به خبرنگاران درباره تعدد محورهای همایش توضیح داد:

«ما قبل از هر همایش نیازسنجی می‌کنیم و طبق آن محورهایمان را مشخص می‌کنیم و به همین دلیل بعد از جلسات متعدد ترجیح دادیم همه این محورها را لحاظ کنیم.»

همچنین مسئولان همایش درباره ضمانت اجرایی مباحث کنفرانس در پاسخ به خبرنگاران اعلام کردند، دبیرخانه دائمی این همایش مستقر است و کارها را پیگیری می‌کند و مطمئنا نمی‌گذاریم مقالات بدون نتیجه بمانند. امید است اینگونه همایش‌ها بیش از پیش به اجرایی شدن فناوری در کشور و پیوند آن با سازمان‌ها کمک کند.

مائده گیوه‌چین
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها