مثل حرفه‌ای‌ها از ایمیل یاهو استفاده کنید

11 ترفند برای داشتن یاهو میل کاربردی‌تر

شرکت مایکروسافت با ارسال کدهای به‌روزرسانی نادرست برای موتور جستجوی خود موجب شد تا سایت‌های جستجوی یاهو و بینگ به‌صورت موقت قطع شوند.
کد خبر: ۷۵۵۷۱۶
مایکروسافت مقصر اصلی قطع سیستم جستجوی یاهو و بینگ

جام جم کلیک: موتورهای جستجوی بینگ و یاهو به‌صورت ناگهانی برای مدت زمانی کوتاه از کار افتادند و این امر در ابتدا موجب شد تا شایعاتی مبنی بر حمله امنیتی به این دو وب‌سایت به گوش برسد ولی اطلاعات درز کرده از داخل شرکت مایکروسافت نشان داد که حمله‌ای درکار نبوده است و این دو وب‌سایت جستجو به‌علت یک اشتباه در به‌روزرسانی به این مشکل دچار شده‌‌اند.

ظاهرا مایکروسافت قصد داشته است تا برای به‌روزرسانی هسته موتور جستجوی خود اقدام کند ولی در این فرایند به‌صورت اشتباه کدهای نادرست را برروی هسته این موتور بارگذاری کرده است که نتیجه آن قطع شدن کارکرد این موتور جستجو بوده است.

یاهو برای چندین سال متوالی از سرورهای جستجوی مایکروسافت استفاده کرده است و به همین دلیل نیز در این رخداد کم‌سابقه، علاوه بر موتور جستجوی مایکروسافت یعنی بینگ، وب‌سایت یاهو نیز با قطعی روبرو شد. یاهو و بینگ پس از گوگل به‌عنوان مهم‌ترین موتورهای جستجوی بین‌المللی محسوب می‌شوند ولی مواردی این‌چنینی به‌خوبی نشان دهنده این است که چرا گوگل با اختلاف بسیار بالایی نسبت به این دو وب‌سایت، در صدر صفحات جستجوی اینترنتی قرار گرفته است.

جالب اینجاست که مایکروسافت تلاش فراوانی برای اصلاح اشتباهی که خودش انجام داده بود به‌خرج داد ولی درنهایت نزدیک به 24 ساعت طول کشید تا این مشکل به‌صورت کامل حل شود. با این شرایط به‌نظر می‌رسد که یاهو تا پایان قرارداد ده‌ساله خود با مایکروسافت نتواند به گوگل نزدیک شود، قرارداد مایکروسافت و یاهو تا سال 2019 معتبر است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها