سازمان اف‌بی‌آی پس از مشاهده تویت یک جوان با خطاب مستقیم به سی‌ان‌ان، این موضوع را یک تهدید سایبری تلقی کرده و فرد مورد نظر را بازداشت نموده و مورد بازجویی قرار داد درحالی که در حقیقت این ماجرا و متن منتشر شده توسط فرد جوان، تنها یک شوخی اینترنتی بوده است.
کد خبر: ۷۵۵۵۹۶
بازداشت به‌دلیل شوخی در توییتر

جام جم کلیک: ظاهرا سازمان اف‌بی‌آی به‌شدت پیگیر ماجرای هک شدن شرکت سونی پیکچرز بوده است و در این میان برنامه این سازمان برخورد با هرگونه خطر احتمالی است تا پیش از وقوع هر رخدادی برای پیشگیری از آن اقدام کرده باشد.در این میان یک جوان معمولی در ایالات متحده آمریکا درست مانند هزاران جوان دیگر برای انتشار یک توییت خنده‌دار در شبکه اجتماعی توییتر اقدام کرد ولی خطاب او در این توییت، سی‌ان‌ان بود.

این جوان که دیوید گرت جونیور نام داشت در به‌هیچ عنوان انتظار نداشت که این متن موجب شود تا سال نو برای او به تجربه وحشتناکی تبدیل شود که هیچ‌کس تجربه آن را نداشته است. چند ساعت پس از اقدام او به انتشار این توییت، نیروهای اف‌بی‌آی به خانه او ریخته و دیوید را دستگیر کردند. این جوان برای مدت زمانی چند‌ساعته تحت بازجویی قرار گرفته بود تا احتمال یک حمله سایبری به سی‌ان‌ان، توسط او تائید یا رد شود. در این میان این فرد پس از اثبات این موضوع که تنها قصد شوخی داشته است توانست تا آزاد شود ولی گذراندن لحظه تحویل سال در اتاق بازجویی نمی‌تواند تجربه چندان درخشانی برای یک پسر جوان باشد.

البته این اقدام سریع موجب شده است تا بسیاری از افراد پیش از این‌که هر چیزی که در ذهنشان خطور کرد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند، کمی درباره آن فکر کنند. شایان‌ذکر است که سازمان‌های امنیتی ایالات متحده آمریکا پس از روبرو شدن با ماجرا هک شدن شرکت سونی پیکچرز، به‌شدت به دنبال پیشگیری قبل از وقوع حادثه هستند و ممکن است این سخت‌گیری‌ها به بالاتر رفتن فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی منجر شود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها