مایکروسافت پس از نزدیک به دو دهه درحال ساخت یک مرورگر وب جدید است

اسپارتان وارد می‌شود

شرکت مایکروسافت قصد دارد تا پس از گذشت مدت زمان 19 سال از زمان عرضه نخستین نسخه اینترنت اکسپلورر به عرضه نسخه جدیدی از مرورگر بپردازد.
کد خبر: ۷۵۵۰۰۷
اسپارتان وارد می‌شود

جام جم کلیک: تقریبا همه از ماجرای مایکروسافت و دردسرهای چند سال اخیرش با مرورگر وب اینترنت اکسپلورر خبر دارند، ظاهرا سرانجام این مرورگر وب به پایان عمر سلطنت خود بر محصولات مایکروسافت رسیده است و مایکروسافت تصمیم دارد تا با ویندوز جدید خود دورانی نوین را در عرصه مرورگرهای وب برای خود رقم بزند و در این میان برنامه ویژه‌ای دارد تا مانند شرکت‌های گوگل و موزیلا به ساخت یک مرورگر جدید برپایه‌ای کاملا مجزا از اینترنت اکسپلورر دست بزند.

این پروژه در حال حاضر با نام پروژه اسپارتان در دست کار است و مهندسان نرم‌افزاری مایکروسافت در حال فعالیت بر روی توسعه این نرم‌افزار هستند. البته این پروژه جدید به این معنا نیست که مایکروسافت از اینترنت اکسپلورر دست خواهد کشید بلکه این شرکت قصد دارد تا اسپارتان را به‌صورت هم‌زمان با اینترنت اکسپلورر نسخه 11 برای ویندوز 10 و سیستم‌های عامل همراه عرضه کند.

جالب است بدانید که آخرین باری که مایکروسافت روی یک پروژه تولید مرورگر وب کار می‌کرده است به زمان عرضه ویندوز 95 یعنی 19 سال پیش باز می‌گردد و در این میان این شرکت با تعلل خود در این بازه زمانی بسیار طولانی، عنوان مرورگر وب نخست جهان را با ناامن‌ترین نرم‌افزار جهان تعویض کرده است و اینترنت اسکپلورر به‌عنوان سوژه شوخی‌های اینترنتی به کار گرفته می‌شود.

گفته می‌شود که مایکروسافت قصد دارد در روز 21 ژانویه برای نخستین بار از اسپارتان پرده‌برداری کرده و اطلاعات اولیه‌ای را درباره این مرورگر به رسانه‌ها انتقال بدهد که هنوز احتمال صحت این شایعه را نمی‌توان چندان بالا دانست ولی با توجه به سخنان ساتیا نادلا درباره تمرکز مایکروسافت بر تولید محصولات جدید می‌توان پروژه اسپارتان را به‌صورت تقریبا قطعی بخشی از برنامه‌های کاری مایکروسافت دانست.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها