مرکز ماهر هشدار داد: کودک و مخاطرات شبکه های اجتماعی

نکاتی برای فعالیت آنلاین کودکان

استفاده هر روزه از فناوری و ابزارهای آن برای انسان امروزی عواقب بسیار بدی را به همراه دارد

بلاهایی که فناوری بر سر مغز شما می‌آورد

دوست دارید بدانید که استفاده بیشتر از حد از فناوی چه بلایی به سر شما خواهد آورد؟ با خواندن این متن می‌توانید درک کنید که چرا گاهی لازم است از فناوری دور شوید.
کد خبر: ۷۵۴۴۰۷
بلاهایی که فناوری بر سر مغز شما می‌آورد

جام جم کلیک: گاهی از اوقات استفاده از تلفن‌های همراه و کامپیوتر و سایر گجت‌ها به قدری در کارهای روزانه ما حل شده‌اند که نمی‌فهمیم چه بلایی به سر خود می‌آوریم ولی با خواندن این خبر ممکن است اندکی به فکر فرو بروید و برای چند لحظه در روز را به ساعات بدون فناوری اختصاص بدهید.

نخستین مشکلی که مغز انسان با استفاده بیش‌ازحد فناوری با آن روبرو می‌شود برهم ریختن ساعات زیستی است، چند نفر را دیده‌اید که برای مدت فراوان با فناوری کار کنند و به‌موقع خوابیده و بیدار شوند؟ ساعت زیستی بدن به ما نشان می‌دهد که چه زمانی باید استراحت کنیم و چه زمانی باید فعالیت کنیم ولی وقتی زیاد با کامپیوتر یا تلفن همراه کارکنید این ساعت زیستی دچرا اختلال در عملکرد می‌شود.

مورد بعدی که در مغز شما رخ خواهد داد سندروم withdrawal است که موجب می‌شود که حتی برای چند لحظه هم نتوانید از ابزارهای خود جدا بمانید، به اطراف خود نگاه کنید، چند نفر را می‌بینید که تلفن همراه به دست به دستشویی می‌روند؟ این یکی از ساده‌ترین نمادهای این سندروم است.

سومین مورد نیز تنبل شدن ذهن است، مثال بارز این امر این است که بسیاری از افراد به واسطه تلفن‌همراه هوشمند خود دیگر قادر به حفظ کردن شماره‌ها نیستند. اتکای بیشتر از حد به ابزارهای دیجیتالی در بسیاری از موارد موجب خواهد شد تا از حافظه بلند مدت خود استفاده نکنید و به تدریج آن را تنبل کنید.

پزشکان پیشنهاد می‌کنند که در طول روز زمانی را به خواندن متن‌های چاپی اختصاص بدهید و ساعاتی را به انتخاب، از فناوری دور باشید زیرا ساعات دوری از فناوری که با اجبارهایی مانند رانندگی و ... باشند تاثیری در رفع این مشکلات نخواهند داشت.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها