شرکت گوگل امکان دستکاری نقشه‌های خود توسط کاربران معتمد را قطع کرد

شوخی زشت کاربران گوگل با اپل

تهدید کره شمالی به حمله نظامی به آمریکا در صورت اکران مصاحبه

احتمال حمله نظامی به امریکا در صورت اکران فیلم مصاحبه

مقامات کره شمالی بار دیگر ضمن اعلام این موضوع که در حمله سایبری به شرکت سونی دست نداشته‌اند اعلام کردند که در صورت اکران فیلمی با محورت توهین به رهبر این کشور، آماده جنگ تمام عیار در تمام عرصه‌ها خواهند بود، عرصه سایبری و حتی حمله نظامی.
کد خبر: ۷۵۲۵۴۳
احتمال حمله نظامی به امریکا در صورت اکران فیلم مصاحبه

جام جم کلیک: ماجرای فیلم The interview در نوع خود به یکی از پیچید‌ه‌ترین موارد در تاریخ حملات سایبری تبدیل شده است و دامنه‌های آن از یک حمله سایبری به یک مداخله نظامی نیز کشیده شده است. شرکت سونی در تلاش برای اکران این فیلم در خاک آمریکا است و در سوی دیگر موضوع نیز دولت کره شمالی اعلام کرده است که نمی‌تواند شاهد توهین به رهبر این کشور باشد.

این موضوع باعث شده است تا کشور کره شمالی گزینه حمله نظامی به آمریکا را نیز در میان گزینه‌های احتمالی خود در صورت اکران این فیلم قرار بدهد. فیلم The interview یک فیلم کمدی درباره ترور رهبر کره شمالی است و در این میان یکی از نکات جالب اینجاست که شرکت سونی پیکچرز رسما قیمت پخش آنلاین این فیلم را نیز اعلام کرده است و بر اساس اعلام این شرکت می‌توان به صورت آنلاین و با پرداخت 6 دلار به مشاهده این فیلم جنجالی پرداخت، فیلمی که بودجه ساخت آن برابر با 64 میلیون دلار بوده است.

سازمان اف بی آی اعلام کرده است که آی پی مهاجمان اینترنتی متعلق به کره شمالی بوده و از کشور چین روت شده است ولی کره شمالی اعلام کرده است که هیچ نقشی در این حمله سایبری نداشته است و در این میان نمی‌توان حرف هیچ‌یک از طرفین را به صورت کامل باور کرد.

سونی پیکچرز به تازگی از شرکت‌های متعددی درخواست حمایت کرده است تا بتواند فیلم مورد نظر خود را اکران کند ولی باید دید که پس از تهدید به حمله نظامی به آمریکا، عاقبت این فیلم به کجا خواهد کشید. در ابتدای امر هیچ کسی انتظار نداشت که هک شدن یک شرکت تولید فیلم به یک جنجال سیاسی با پتانسیل جنگ تبدیل شود ولی این موضوع نشان دهنده اهمیت بسیار بالای فناوری اطلاعات در بالاترین سطوح سیاسی و تجاری جهان نیز بوده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها