اجرای بازی‌های پلی استیشن با تلویزیون سامسونگ از سال 2015

بدون کنسول، با تلویزیون خود پلی استیشن بازی کنید

شرکت سامسونگ در سال آینده میلادی تلویزیون های اچ دی ویژه ای را به بازار عرضه خواهد کرد که قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن را بدون نیاز به کنسول خواهند داشت.
کد خبر: ۷۵۲۵۳۸
بدون کنسول، با تلویزیون خود پلی استیشن بازی کنید

جام جم کلیک: شرکت سونی برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای تبدیل تلویزیون‌های اچ دی به دستگاه اجرا کننده بازی های پلی استیشن دارد که این اجرا بدون نیاز به کنسول بازی خواهد بود. در این میان شرکت سونی تنها به انحصار روی نیاورده است و تصمیم دارد تا برنامه ریزی خود را برای تمامی پلتفرم‌هایی که در رده تلویزیون‌های HDTVs طبقه بندی می شوند به اجرا دربیارود و این امر موجب خواهد شد تا رقبای سونی نیز بتوانند از این امکان استفاده کنند.

نخستین شرکتی که از این امکانات سونی استفاده خواهد کرد شرکت سامسونگ است که در سال 2015 میلادی نخستین محصولات خود را در این رده در کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا به عرضه خواهد رساند. در این میان این سیستم از سوی شرکت سونی با نام PlayStation Now game streaming service یا خدمات استریم بازی پلی استیشن نو، نام گذاری شده است.

این سیستم در رقابت ویژه تلویزیون‌های HDTVs می تواند به خوبی معادلات بازار را بر هم بزند زیرا پیش از این تنها بازی‌های ساده تلفن‌های همراه بر روی تلویزیون‌ها قابل اجرا بودند که سرآمد آن‌ها عناوینی مانند انگری بردز بود ولی با کمک این سیستم جدید و بدون نیاز به خرید کنسول بازی می توان بازی‌های بسیار مهم و بزرگی را بر روی تلویزیون بازی کرد که مشهورترین آن‌ها عناوینی مانند Final fantasy، God of war و Killzone 3 هستند.

البته این عملیات به داشتن یک دسته پلی استیشن بی سیم نیاز دارد که بتوان به کمک آن از میان 200 بازی ویژه این سرویس به انجام بازی پرداخت. لیست کامل بازیها در سایت شرکت سونی در دسترس خواهد بود. سیستم پلی استیشن نو در حال حاضر چندمین ماه حضور در شرایط بتا را پشت سر می گذارد. هنوز اعلام نشده است که تلویزیون‌های HDTVs قدیمی نیز امکان اجرای این بازی‌ها را خواهند داشت یا خیر.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها